הרגע בו גיליתי שלסרוגים אין זכויות אדם - סרוגים

הרגע בו גיליתי שלסרוגים אין זכויות אדם

תשובתו של אהרן ברק הייתה, שהיהודים הם הרוב במדינה ובידם הכוח, ולכן 'אנחנו' צריכים להגן על זכויות של מיעוטים חלשים, כלומר, על זכותם של יישובים דתיים או ערביים לשמור על אופיים המיוחד

הרגע בו גיליתי שלסרוגים אין זכויות אדם

פרופ' אבי עשור, אנא נסה להבין: בית המשפט 'העליון' שומר ומגן על זכויות האדם שלך ושל חבריך, על זכויות האדם שלי ושל חבריי הוא לא הגן ולא יגן. זו לא 'תוספת לבית', אלה זכויות האדם שגר בבית.

עוד באותו נושא

איך נפלו ימנים? על הכניעה של שמחה רוטמן ויריב לוין


130

בית המשפט 'העליון' לא היה מאפשר לשום ממשלה לעקור עשרת אלפים ערבים פלסטינים מבתיהם ולהעביר אותם למקומות אחרים בארץ, אבל כל ממשלת 'שמאל' שתחליט על החרבת יישובים יהודיים בארץ אבותינו – בית המשפט לא יעצור בה, אפילו אם זה לא יהיה חלק מהסכם מדיני, כי למתנחלים אין זכויות אדם בבית המשפט שלך, שהוא יסוד אמונתך הליברלית, כנראה מפני שאנחנו 'משיחיים' ומסוכנים לאמונות שלכם.

הנה איגרת שכתבתי לכם אחים שלי מעומק הכאב – אנא נסו להבין.

איגרת לאחים במאבק / הרב יואל בן-נון

רוב שלומות לכם אחים אהובים, ביניכם אחים לנשק במלחמות ישראל.

מן הרגע הראשון למשבר החוקתי ולמאבק, הרגשתי והבנתי את המצב התודעתי שלכם, תחת האיום ש'לוקחים לכם את המדינה', ומחוללים בה 'הפיכה משטרית'. למה הבנתי? כי אני וחבריי היינו במצב דומה מאוד תחת ממשלת רבין-פרס בעידן 'אוסלו', ופעם נוספת תחת הלם העקירה וההתנתקות.

נותרנו לבדנו במאבקים שלנו! האם אתם מסוגלים להבין אותנו? לצערי הרב אני מסופק מאד.

אחים יקרים, האמון שלי ושלנו בבית המשפט בתור סמכות של 'עליון' דומה לאמון שלכם בממשלה הנוכחית! אני לא הצבעתי עבור הממשלה הנוכחית, ואין לי בה שום נציג, ואילו בבית המשפט העליון יושבים אנשים טובים ויקרים, חלקם מוכרים לי אישית ואני מוקיר אותם, ולמרות כל זה, האמון שלי ב'צדק' של בג"ץ, ובעליונות השקפתו הוא אפסי.

אולי תבינו קצת אם נציב לפנינו אפשרות תיאורטית, לא מוסרית:

למען הסכם 'שלום' בין ישראל לבין הפלסטינים, על כל יישוב יהודי שייאלץ להתפנות, יפנו גם כפר פלסטיני, אחד מול אחד – כמובן, אני יודע שאין סיכוי להסכמה פלסטינית, אבל אני מדמיין לרגע – בכל העתירות שיוגשו לבג"ץ ובכל הרכב שתקבע הנשיאה והדומים לה, יאושר הפינוי של היהודים עם החרבת מפעלם ובתיהם – וייפסל לחלוטין הפינוי של כפרים פלסטיניים, אפילו אחד – ובנימוקים כביכול 'מוסריים'.

גם הסיבות לעיוות המוסרי הזה שקופות והן תוצאה ברורה של 'החוק הבינלאומי', שרואה ב'מתנחלים' בארץ אבותינו, פושעים שמסכנים את 'השלום', בעוד הפלסטינים הם בני אדם בעלי זכויות מלאות, בכל מקום שהם יושבים בארץ הזאת – לכן, אתם שולחים נציגים להבעיר את המאבק נגד ממשלת 'המתנחלים' גם בפריז וגם בברלין, גם ברומא וגם בוושינגטון, כי אתם בטוחים וקל לכם לשכנע בעולם, שבג"ץ יגן על זכויות האדם של הפלסטינים, ולא יגן על זכויות האדם של 'המתנחלים'.

לכן, גם יכולה להתקיים "מדינה יהודית בארץ ישראל היא מדינת ישראל", שמושיטה יד לשלום לאזרחיה ערביי ישראל (אפילו אם הם נאבקים נגדה בכל כוחותיהם), אבל 'מדינה פלסטינית' צריכה לקום על 'טהרת הערביות', בלי שום יישוב יהודי!

בעיניי ובעיני חבריי זהו עיוות מוסרי חמור, שיסודו ב'גזענות הפוכה'! אין עם יכול להיחשב 'כובש' בארץ אבותיו, במיוחד במרחבי ארץ שמעולם לא היו מדינה אחרת.

לכם אחים שלי, יש זכויות אדם בבתים שבניתם ובמפעלי חייכם כמו לפלסטינים בתוך ישראל, וכמובן במרחבי יהודה ושומרון ועזה וכל ארץ אבותינו – רק לי ולחבריי אין זכויות אדם בבתינו ובמפעלי חיינו לפי השקפת עולמכם והשקפת בג"ץ (בדרך כלל), כי אנחנו 'מתנחלים משיחיים', 'הזויים' ו'מסוכנים', וכד' – כואב לי אפילו לכתוב זאת, אבל זאת האמת לצערי הרב.

לעולם לא אשכח מתי גיליתי זאת – דבר זה התחוור לי (לפני כמה שנים) בשיחה אישית שיזמתי עם אהרן ברק בלשכתו בבית המשפט העליון, כאשר רציתי להבין איך ייתכן פסק דין (קעדאן) בעד זכותו של אזרח ערבי-ישראלי, לרכוש בית ונחלה ביישוב קהילתי יהודי (שאיננו דתי!), ולעומתו, פסק דין (אביטן) שאסר על קצין משטרה יהודי לרכוש נחלה ביישוב בדואי?!

תשובתו של אהרן ברק הייתה, שהיהודים הם הרוב במדינה ובידם הכוח, ולכן 'אנחנו' צריכים להגן על זכויות של מיעוטים חלשים, כלומר, על זכותם של יישובים דתיים או ערביים לשמור על אופיים המיוחד.

אמרתי לו שהיהודים הם המיעוט במזרח התיכון, מיעוט שנתון לאיום מתמיד מצד הטרור הערבי והאסלאמי; לכן המיעוט היהודי זקוק להגנה יותר מכל מיעוט אחר! אמר לי אהרן ברק: 'לשם כך הקמנו מדינה, ואנו נלחמים עליה – זה התפקיד של צה"ל ומערכת הביטחון'.

אמרתי לו, שזה בהחלט לא מספיק לדעתי, ויצאתי משם המום. אז שמתי לב, שבניין בית המשפט העליון נבנה בשיא הגובה הפיזי של בנייני המדינה, מעל לכנסת, ובוודאי לא במקרה.

האמון שלי בצדק ובשוויון של בית המשפט העליון החל להתערער עוד בימי 'אוסלו' הקשים, במיוחד כאשר פרשה ש"ס מממשלת רבין וכל תהליך 'אוסלו' היה תלוי בתפקידי שר וסגן שר שניתנו (לפני כן) בשוחד גלוי לעין השמש לגונן שגב ולאלכס גולדפרב – שום גורם משפטי לא התייצב למערכה נגד השוחד לחברי כנסת שנבחרו תחת דגל 'צומת' לכיוון ההפוך, ושום בג"ץ לא הגן על הצדק – תוכנית 'אוסלו' ב' שהשאירה את 'המתנחלים' ביש"ע במצב קשה, עברה בכנסת למרות כל המחאות וההפגנות. אנו, הציבור האמוני, נותרנו לבדנו, המומים.

כאשר נופלת האות ק' מן ה'צדק', הוא הופך ל'צד', כלומר, מתייצב לצד אחד במאבק הפוליטי ובמאבק הקיומי.

אחר כך ראיתי איך בג"ץ מנע החרבת כמה בתים פלסטיניים שסיכנו את התנועה היהודית לגוש קטיף בציר כיסופים, ומאותם בתים נרצחה אם משפחת חטואל ובנותיה (הי"ד) בדרך לביתם במושב קטיף – מנגד, אישר אותו בג"ץ לממשלת שרון להחריב אלפי בתים בגוש קטיף ולעקור מהם בכוח אלפי מתיישבים, בלי שום הסכם מדיני! לא שמעתי שום מילה על איזון, סבירות ומידתיות, מילים שנשמעו ברמה בפי בג"ץ למשל בשאלות של מתווה הפקת הגז. הבנתי, שלדעת שופטי בג"ץ יש הכרח לנקוט אי צדק מובהק לצד מסוים, ומטרתו היחידה להחליש את כוחו של הרוב היהודי, כי הוא 'הסכנה החמורה בעיניהם'. עד היום אינני שומע שום ציוץ של חשבון נפש מוסרי, לא מבית המשפט 'העליון', ולא מאף אחד מכם, אחים יקרים שלי …

אתם מגנים על בג"ץ כ'שופט עליון' מוסרי וערכי בחירוף נפש, ובעיניי כמו בעיני מרבית חבריי, זהו עיוות מוסרי חמור וכואב מאד. למאבק הזה שלכם אתם עוד מוסיפים איומי סרבנות בצה"ל, איומים כלכליים, וחמור מזה, איומים במלחמת אחים ובקריסת המדינה כולה, חס וחלילה, מבלי לגלות קמצוץ של הקשבה לציבור האמוני –

אחים יקרים, תעצרו לרגע – אולי עוד אפשר לדבר ולשמוע איש את אחיו?

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
94 תגובות - 62 דיונים מיין לפי
1
אהרון ברק מאחלת...
אס | 21-03-2023 8:47
אהרון ברק מאחלת מיליון שנות סבל לך ולבני משפחתך לדורית דורות
לזה קורים אהבת חינם?
אזרח | 22-03-2023 14:36
תגובה כזאת לגמרי מראה איפה הצד של הימין הקיצוני, אהבת חינם היא מס שפתיים בלבד. בלב שנאה רבה. ככה החברה שלנו נראת. את מייצגת אותה ממש באופן ברור.
צריך לפנות ברוח טובה את כל המתנחלים
כלב בן יפונה | 21-03-2023 20:45
הערבים בארץ ישראל, ומכל הארץ כולה, לתת להם פיצויים ולפנות את ישמעאל עם הגר
איזה יופי...
עע | 21-03-2023 11:57
איזה יופי יש בך טינופת ומלוכלך/ת אהרון ברק מכר את מדינת היהודים בעבור נזיד עדשים , ואת/ה מוחאים לו כפיים . אחד כזה היה יושב בבית סוהר לכל חייו במדינה דמוקרטית לעילא ולעילא..הוא לא דמוקרט הוא נוכל לאור יום וכדאי שתתנצל/י . טינופת מלוכלך/ת.....
טוב אבל...
יופי | 21-03-2023 9:31
טוב אבל קודם למשפחה ולילדים שלך ואחכ נראה
2
קשקשן ושקרןמאמר נוסף...
אברהם | 21-03-2023 8:47
קשקשן ושקרןמאמר נוסף של בלע והסתה. בגצ הוא זה שאישר את חוקיות ההתנחלויות בלעדיו היינו בצרות בינלאומיות. ראה את הסרטון של בגין 'יש שופטים בישראל' בעקבות פסיקת בגצ על חוקיות התנחלות מסיבות בטחוניות הגם שמדובר בהתנחלות אזרחית. הפינוי גוש קטיף נעשה על פי החוק שקבעה הכנסת שאל את ביבי נתניהו שהצביע בעד ההתנתקות 4 פעמים ומירי רגב שףהיתה דוברת ההתנתקות.
השוואה בין שתי מחאות
מיכאל בן משה | 22-03-2023 14:48
תשווה באיזה כח כיצד התנהגה המערבת המשפטית והמשטרתית נגד המוחים על גירוש קטיף ובצד היא מתנהגת מול המוחים כיום רמת האלימות והשנאה של המוחים כיום מול המוחים כנגד הרפורמההיא בלתי נסבלת לעומת התגובה של מתנגדי גירוש קטיף תתביש לך
הערבים הם המיעוט- זאת הסיבה בכלל שקיים בג״ץ.
דוד המלך | 22-03-2023 11:49
פשוט חוסר הבנה בסיסית
הבג''צ השתנה לרעה...
צבועים ומושחתים | 21-03-2023 11:09
הבג''צ השתנה לרעה. הם ממציאים חוקים לפי מה שמתאים להם. לתושבי דרום תל אביב נגזרו חיי סבל בגלל הבג''צ. נראה מה יקרה אם המסתננים יגרו בבנין משותף עם אסתר חיות...
אדון נכבד...
מ.א | 21-03-2023 10:48
אדון נכבד דיסאינפורמציה היא כנראה דרך חיים שלך . אז לידיעתך ושקרנותך , ביבי הצביע רק פעמיים, בקריאה טרומית , ובקריאה הראשונה , אחרי קריאה ראשונה היה משאל בין כל מתפקדים הליכוד שהצביעו נגד הגירוש ומה שעשה הנוכל שרון , למרות הרוב של מתפקדים הליכוד הצביעו נגד... ואז ביבי לא היה מוכן לתמוך בקריאה השניה והשלישית והתפטר מתפקידו כשר האוצר. וכל החנפנים ואתה ביניהם הלכתם למפלגת קדימה זל והשאר היסטוריה .... ולהבא את תשקר וכדאי שתדייק ....
בגצ פסק...
זלמן | 21-03-2023 9:43
בגצ פסק על חוקיות ההתנחלויות לפני שאהרון ברק ביצע את ההפיכה המשפטית שלו. בגצ בהרכבו היום לא היה מאשר זאת בשום אופן. וזה בדיוק הסיבה שרוצים להחזיר את בגצ למה שהיה לפני ההפיכה. ולכן ההוכחה שלך היא הוכחה נגדך.
אתה צודק...
יהודה מהצפון | 21-03-2023 9:19
אתה צודק בכך שבגץ אישר את מפעל ההתיישבות בישע. אבל הרב יואל מלין על היחס הבסיסי שבגץ נותן ליהודים ביחס למיעוטים אחרים במדינה. בגץ כמעט אוטומטית מעדיף את הצד שלהם. ובזה הרב יואל צודק.
3
הסוגים הם המגזר...
חיה לאה | 21-03-2023 9:18
הסוגים הם המגזר הכי פרווילגי במדינה, עם יצוג יתר בבגץ, שירות מקוצר בצבא, תקצוב עודף פר תלמיד ועוד. ברור שלתישב בלב אוכלוסיה ערבית היא צעד פרובוקטיבי ועויין עם השלכות על בטחון המדינה. האדמה לא קדושה יותר מחיי אדם.
היא פה...
שלום שלום | 21-03-2023 10:46
היא פה בשביל שהילדים שלה יתנו את הדם לשמור על אפס פריבילג כמוך וכדי לממן את פרנסת משפחתך המשתמטת מתשלום מיסים.
אז מה...
שלום ל. | 21-03-2023 9:48
אז מה בדיוק את עושה פה? מה דעתך על אוסטרליה?
4
קראתי את אחד...
שמאלני | 21-03-2023 10:33
קראתי את אחד המשפטים הראשונים שבית המשפט לא יעקור עשרות אלפי ערבים מבתיהם, האמת שבפועל מאות בתים בשנה נהרסים בפזורה הבדואית, הבתים נבנים ללא היתר כי אי אפשר לקבל היתר, ככה מאז קום המדינה, במזרח ירושלים גם נותנים מעט היתרים אז אנשים בונים ואז הורסים להם, בשטחים מפקיעים קרקעות פרטיות של פלסטיניים ל צרכים צבאיים ואז בונים שם התנחלויות. די להאשים את בגצ בהתנתקות שבוצעה על ידי ממשלת ליכוד, בגצ במשך שנים מאשר את הכיבוש, לדרוש ממנו שיאסור פינוי התנחלויות זה מוגזם
5
דמגוגיה זולה. הם ידעו
,uac | 21-03-2023 10:59
שהם על תנאי שם.
6
כל נקודת ההנחה...
ועל זה נאמר במתכונת ימים אלו; "רשע שהוציא עצמו מהכלל": מה ...לכם?: לכם ולא לו. ולפיכך אמור לו בעבור זה שהוציאנו ה' מארץ מצרים. בשינאה הזו לבג"ץ ומוסדות המדינה בכאב רב אומרת אני; לא בטוח שאנחנו דור הגאולה. צאצאית רבי יעקב שמשון פלפל ז"ל שנת עליה 1832 למינינם ור' כהנא דיין ז"ל,שנת עליה 1844 למנינם. ור' ברוך יוסף בראזף שנת עליה 1816 למנינם. | 21-03-2023 11:14
כל נקודת ההנחה הראשונית שלך היא שגויה. אתה מניח שמתנחלים עם כיפות סרוגות הם מיעוט.וגם מזרחים חרדים(ש) יגדירו עצמם מיעוט וגם אגודת ישראל וגם חרדים דתיים ציונים וגם דתיים בקיבוצים דתיים וגם בערים. במקום להניח שכולנו יהודים במדינת ישראל ולכן אנחנו הרוב.
7
הכללה מבזה של המוחים
עמוס | 21-03-2023 12:00
בין המוחים יש מעט מאד שמאלנים רובם בעלי דעות מדיניות מרכז וימינה. בהתנתקות תמכו 70% מהציבור רובם חשבו אז וחושבים היום שהמהלך נכון ביטחונית ומדינית. רוב מוחלט של התומכים בהתנתקות כאבו מאד את כאבם של המפונים וכל מחשבה אחרת פשוט נובעת מבורות ומחוסר הכרות של הציבור הפטריוטי הליברלי בארץ. ההפיכה המשטרית תהרוס את הבית בזה אין ספק ואפילו אבן אחת מאבני הבית המתפוררות לא קשורה למחאה או לציבור המוחים. אירוע ההתנתקות והשינוי בשיטת המשטר בארץ הם שני אירועים שונים בינהם בסדרי גודל. להתנתקות היתה השפעה מדינית וכלכלית חיובית מאד ועל הבטחונית אולי חלוקות הדעות אבל אין בספק שמבחינת עלויות הצבא יש פה חסכון אדיר. ההפיכה השלטונית לא תשאיר פה מדינה אחריה. ההתרסקות הכלכלית כבר בתאוצה אלופי צהל הוציאו הודעה שבעוד חודש תיהיה כבר פגיעה בבטחון המדינה. מבחינה מדינית ביבי שמע היטב את ראשי מדינות אירופה ואת שתיקתו הרועמת של נשיא ארהב
8
למשל, ציבור שבנותיו...
פריבילגיה זה כשהחוק מעניק לך זכויות יתר | 21-03-2023 12:12
למשל, ציבור שבנותיו יכולות לבחור אם לשרת בצבא, ובניו יכולים לבחור אם בא להם שירות מקוצר.
9
יישר כח! בהיר...
יאיר | 21-03-2023 12:31
יישר כח! בהיר וברור. הפעם אני מזדהה עם הרב בן נון.
10
, אני מכבד...
העמלץ | 21-03-2023 13:24
, אני מכבד מאוד את הרב בן נון. והוא ללא ספק , בעיני , איש ישר המדבר מדם ליבו. אני חושב שקיימת הפרדה בין חוקיות מהלך ההתנתקות לבין היחס לו זכו המתנחלים.אני לא חושב שמרבית העם התייחסה לעזה ולהתיישבות בה בחיוב. זה לא נתפש כחבל ארץ עם איזה שהוא סנטימנט ומורשת יהודית, ובצדק.אבל ללא כל קשר , היחס כלפי המתנחלים היה צריך להיות חם יותר. אני לא חושב שהרב צודק , אבל קיים מתח מובנה בין פסיקת בית משפט לבין פעולה הבאה ממקור אמוני או הלכתי.
זה בכלל לא...
אחד | 21-03-2023 14:21
זה בכלל לא משנה מה רוב העם חשב אז. בוא נגיד שאתה גר בחיפה או ברמת הגולן והעם יחשוב שזה לא נחשב חלק מהארץ ויפנה אותך מהבית. בית המשפט לא אמור להתחשב בדבר כזה. הערבים חושבים שכל המדינה שלהם.
11
די לקיים שקר...
אלון רוזנצוייג | 21-03-2023 13:33
די לקיים שקר בנפשנו בכדי לתמוך במאפיונרים שיקריסו הן את הכלכלה והן את הבטחון ואז גם נצא מיהודה ושומרון בלי הסדר עקב חולשת המדינה והרס הקשרים הבינלאומיים שחוקים כאלה מובילים אליה... המרכז-שמאל הציוני למיטב זכרוני בעד הסדר קבע(הכל או כלום) לא בעד הסדר חלקי... הוא תמך בלית ברירה בנסיגה חד צדדית מעזה שהוביל הימין, בראשות אריאל שרון עליו השלום ועם הגב של ביבי... רק אחרי שהעניין טופל, ביבי נזכר שאם הוא רוצה להמשיך להיות המלך של איציק זרקא ולירן חולצה אפורה, כדאי לו לומר שהוא גיבור והוא נגד... אז מספיק לקיים שקר בנפשנו. חוקים שיקריסו את הכלכלה, הביטחון וקשרי ישראל, יגרמו למפעל ההתיישבות ביוש להסתיים אפילו בלי הסדר קבע. כי גם יוצרים אויבים מבית, גם מחלישים את הכלכלה, גם סעודיה ואיחוד האמירויות מזהות חולשה ומעדיפות לחתום הסכם עם ההאיתולות... אם מישהו חושב שזה יחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון, טועה ומטעה. יקרה בדיוק ההיפך. בדיוק ההיפך. התאבדות עצמית בגלל תירוצי אכלו לי, שתו לי, לא מתאים לאנשים איכותיים, אולי לערסים שאוהבים לקלל בדף הזה.
12
קראתי. אני מבינה...
ביקסבי | 21-03-2023 13:47
קראתי. אני מבינה את כאב הלב, אך מה לעשות ש 1948 איננה דומה במאומה ל 2023.....המלחמה ההיא הסתיימה בניצחון כואב של היהודים, ערבים רבים גורשו /ברחו מבתיהם...יהודים נכנסו לגור במקום...אולם העולםנתן גושפנקא - מדינת ישראל אושרה! אחרי 1967, שום דבר לא היה דומה!!! אמנם ארץ אבותינו קרצה להתיישב בה,כי הערבים היו מובסים, אולם איש בעולם לא נתן לזה אישור! מה הפלא שההתייחסות ככ אחרת???.....
13
יידר כוח הרב...
יצחקוביץ | 21-03-2023 13:50
יידר כוח הרב בין נון!! הנני שמח שהציבור דתי לאומי התבגר והפסיק להיות זנב נגרר של מפאי ומפלגת העבודה זרה ולא משועבד לדגל האדום כפי שהיה בזמנו ובמיוחד על ידי המפדל פודלים של בן גוריון האחראי על פשעים נוראיים אלטלנה חטיפת עשרות אלפי ילדים, ועדין רבים מתהלכים בינינו ולא יודעים שילדיהם ואחיהם ואחיותיהם נחטפו ברגע הלידה בשיטת כיסוי היולדת בסדין, ועוד פשעים למיניהם. הרב בין נון מצוין הקמת רשת המוסדות החינוכיים. כבר הגיע הזמן להקים יותר ובמהירות בתי דין כולל לממונות יישוב סיכסוכים וכו... כך נצא לפחות חלקית מדורסנות המיעוט הכת השמאלנית הקיצונית והמשתמע ממה דהם מעורבים בו !!! בהצלחה מלאה ליהןדים הנאמנים. תבורכו מפי עליון. !!!!!
14
מה נסגר עם הרמה בציונות הדתית...
אדירים | 21-03-2023 14:00
הוא בן 5 או משהו? ״אז על כל ישוב שמפנים לנו, מפנים גם להם״. אתה ערבי אדוני? או אולי רואה עצמך ככזה? מזכיר - כל (למעט כמה סרבנים אפסים) מפוני גוש קטיף יושבים על קרקע -שלהם- ובנוסף קיבלו פיצויים. רוצים לנקום? סבבה. בפינוי הבא, אין פיצוי. תאכל את הכיפה ותחנק.
15
חזק וברוך הרב יואל בן נון! כל מילה נכונה מאוד
יהודה נאמן | 21-03-2023 14:04
את המכתב הזה צריך לשלוח לכל בית בישראל! הרב יואל, אין כמוך!
16
מסכימה עם כל מילה
הרב יואל בן נון | 21-03-2023 14:20
תודה. חזק וברוך. הלוואי תצליחח
17
תכף תגידו שזכותכם...
נעמה | 21-03-2023 14:42
תכף תגידו שזכותכם להחיל הפרדה מגדרית בכל הארץ,כלומר רק לכם יש זכויות פה? וכל זאת משום שאתם רוצים להחיל פה מדינת הלכה. בוא נסכם משהו,תראה לי איפה כתוב בתורה שנשים יושבות אחורה באוטובוס,בתורה,ולא בפרשנות מודרנית שלה,ואז נדבר
גברת התבלבלת...
אישיו"ש. | 22-03-2023 9:56
גברת התבלבלת כיתבי בערוצים החרדיים בכל יוש מעולם לא דרשו הפרדה באוטובוסים. מה לעשות שאת מפוטמת בשקרים בלי להבין את המציאות. ה' ירחם עליך.
18
חזק ביותר כל...
דני | 21-03-2023 14:48
חזק ביותר כל מילה נוספת מיותרת!
19
שחיתות ולא עמדה פוליטית
שירה | 21-03-2023 14:56
הר' יואל בן נון היקר, כתלמידה שלך בעבר שמעוד מעריכה אותך, ובדרך כלל לא מגיבה פה, הפעם חשוב לי לענות לך. יכול להיות מאד שקיימת הטייה פוליטית בבית המשפט העליון, ומאד יכול להיות שבמהלך השנים הוא לא הגן על זכויות האדם של קבוצות שונות בחברה הישראלית באופן זהה. שופטים הם בני אדם וגם הם לפעמים טועים. האם בגלל זה נשפוך את התינוק עם המים? מינוי של שופטי משפט העליון על ידי הפוליטיקאים באופן בילעדי (לעומת המצב כיום, בו יש לפוליטיקאים השפעה רבה אך לא בלעדית), עלול בסיכוי גבוה מאד להוביל לשיחתות גוברת במערכת המשפט, למינוי שופטים שייצגו אינטרסים של חברות עסקיות(במובן של company) ויטיבו עם הפוליטיקאים הממנים אותם במשפטי שוחד והפרת אמונים. התיקון אותו אתה מבקש ליישם קשור יותר לזהות השופטים ולמיטב הבנתי מאז שנות התשעים בהם ברק היה מאד פעיל, התמנו חמישה שופטים בוגרי ישיבות דתיות, ואולפנות לבית המשפט העליון, בייצוג רב מעל חלקם באוכלוסיה. בית המשפט העליון הרבה יותר שמרני כיום וממעט להתערב בהתנהלות הפוליטית. בוא לא נרבה שחיתות, גזל כספי ציבור, פגיעה בחופש הדת, פגיעה בנשים, פגיעה באזרחים ערבים שומרי חוק, בשם הייצוג של עמדות הימין בבית המשפט העליון. בוא לא בשם ארץ ישראל השלמה וזכות אבות נבנה פה פתח להסתאבות, שחיתות, וחקיקה דתית, שאיננה מכירה בחופש של האדם החילוני להיות חילוני. בברכה, דר שירה קליין
20
וואו הרב יואל...
אביחי | 21-03-2023 15:33
וואו הרב יואל תודה רבה, לשמוע ממך את זה, ככ משמח, שיש ענווה ברבותינו, המציאות היא שם ה'
21
כבוד הרב בין...
דר | 21-03-2023 15:42
כבוד הרב בין נון התבלבל. זה קרה להרבה מתנחלים שלא מבינים את ההבדל בין גבולות הקו הירוק לשטחים שנכבשו ב1967. הקו הירוק מוכר כגבול הבינלאומי של ישראל. שטחי הגדה המערבית מעולם לא סופחו רשמית וגם לא רצועת עזה. זה שאתה כבוד הרב ממשיך להתנחל רק מסבך אותנו מבחינה מדינית וצבאית. וברור שכל המתקפה הזו על בית המשפט העליון יש לה מטרה אחת: שתוכלו לספח את הגדה המערבית ולגרש משם את הפלשתינאים. ותוך כדי כך לסבך אותנו במלחמות בלי סוף. ואין לנו חשק להילחם בשביל שאתה תמשיך להתנחל ולספח עוד ועוד ערבים למדינת ישראל.
22
יש משהו מטורף יותר מכל העובדות שבמאמר...
דוד | 21-03-2023 15:48
כמו שלא צריך לכתוב שהשמש זרחה היום בבוקר, כך לא היה צריך להיות עניין במאמר הזה. הטירוף מתחיל בעצם העובדה שיש צורך לכתוב את המאמר הזה, עצם זה שהעובדות פה לא ברורות כשמש לכל אחד.
23
אתה מדבר בנימוס...
אלון א. | 21-03-2023 16:11
אתה מדבר בנימוס יהודי מופלג אל השמאל, ואני מעריך את דרך הארץ והערכים שלך. יחד עם זאת, אתה מדבר עם בריונים שהערך היחיד שלהם הוא עוצמה שלטון ומטרה שמקדשת את האמצעים
הבריונים הם...
דפנה | 21-03-2023 19:09
הבריונים הם אלה שיחפשו כל דרך כדי להשתלט על אדמות, גם אם של אחרים
עוד סיבה...
הכללה אירונית | 21-03-2023 18:56
עוד סיבה למה להתחמק מהידברות, יש כל כך הרבה ימנים שקוראים להידברות(כמו הממשלה) ויש כל כך הרבה תירוצים עלובים כמו שלך...
24
ושוב, ההתנתקות. ...
יוני 2 | 21-03-2023 16:35
ושוב, ההתנתקות. מה הקשר בין ההתנתקות לפני 20 שנה לבית המשפט היום? כל חברי בית המשפט היום היו שופטי שלום אז, אם בכלל. חמישה מהם דתיים, 3 מתנחלים. אם מדברים על ייצוג - הכיפות בייצוג עודף, כאילו הם שליש מהמדינה. בית המשפט דן בכספים, פלילים, קניין, בריאות - וכולם ילכו לפח בהנתן שופטים שינהגו במשוא פנים ויהיו חייבים דין לפוליטיקאים. כשאתה רואה את גוטליב או קרעי - אתה באמת חושב שכדאי? אתה מדבר על תחושות אבל את העלבון שלך לא צריך לרצות. רק את הצדק.
שופטים ממש...
קצת אמת | 21-03-2023 18:55
שופטים ממש לא חייבים דין לפוליטיקאים לפי הרפורמה
25
עם כל הצער,...
זאב ז'בו | 21-03-2023 16:45
עם כל הצער, ובאמת יש הרבה הפליה לא מידתית נגד בוגרי צבא יהודים בישראל, גם בגלל פסיקות לא שוויוניות של בתי משפט וגם בגלל ממשלות ישראל, בגצ ובתי המשפט בהחלט לא תמיד טובים, עושים הרבה טעויות, למשל כל עיסקות הטיעון. השופטים הם בני אדם, יותר מדי מקובעים, לא מבוקרים, נבחרים בעיקר עלידי שמרנים מקובעים שרוצים דומים להם. לא אנשים יצירתיים. אך מה שמנסה נתניהו הוא להחריב ביקורת שיפוטית על הממשלה. שהכנסת כבר שבויה של הממשלה. סכנה גדולה. סביר בעייני להמשיך עם הגליה שסבא שלי יצר ב 48, של מי שלא רוצה להיות חלק ממדינת ישראל לדורות.
26
הרגע בו גיליתי...
נגעלת | 21-03-2023 17:06
הרגע בו גיליתי שיהודים דתיים גזעניים ברמות מבחילות
גם אחד המגזרים...
דתי | 21-03-2023 18:54
גם אחד המגזרים עם אחוזי הגיוס לקרבי הגבוה ביותר, הרבה יותר מהמגזר הכללי. משקיעים בכל תלמיד כי מדובר באנשים מוסריים יותר שחשוב להם התלמידים שלהם, וזה אומר רק דברים טובים. כל התנחלות בין דתית ובין חילונית משקיעים בה, כי העם בוחר ימין וככה הוא איכשהו מצליח לממש את האידיאולןגיה שהעם בחר בו. בכל מקרה, אני לא יודע באיזה סביבה גדלת אז אני לא אעיד עליה, אבל אני בטוח שגם לך יש הרבה חשבון נפש על התקופה הזאת. ובכל מקרה להגיד על מגזר מסויים שהוא רוע, אין קשר ליהדות, כל היהדות מדברת על לראות את הטוב באחר(לעולם יהא אדם מתלמידיו של אברהם...)
27
אדוני היקר, אתה...
אומנות השקר ממש | 21-03-2023 17:52
אדוני היקר, אתה חושב שאתה מקופח? בא אני אזכיר לך את הפריווילגיות שאתה מבקש לעצמך ואף פועל (אולי לא אתה ספציפית, לא מכיר אותך) על פני אוכלוסיה אחרת במהלך של אפרטהייד. אתה לא החלש, אתה הקלגס. יש עוד סיפורים מצחיקים כאלה שאתה מספר לעצמך?
28
המגזר הכי פרוויליגי...
סתםאחד | 21-03-2023 18:13
המגזר הכי פרוויליגי במדינה, גם זוכים לשירות מקוצר בצבא, להשקעה הכי גדולה לתלמיד ביחס למגזרים האחרים, גם סבסודים והנחות לכל התנחלות, שמירה על כל מאחז שנבנה שלא כחוק, וגם המגזר הכי גזען ומנותק. נמאס ממכם. אני גדלתי בתוככם, ראיתי את הפרצוף האמיתי שלכם. הלוואי שהציונות הדתית תעלם מהעולם, מוטציה של רוע טהור שאין כל קשר בינה לבין יהדות.
סתומאחד.שנאה צרובה...
מתנחל מן ההר. | 22-03-2023 9:51
סתומאחד.שנאה צרובה לכל מהלך יהודי אמיתי.אנחנו מתנחלים בכל שטחי ארצנו.ואנחנו ננצח.על אפך וחמתך וכשכמותך.
הכי מדויק...
אלעד | 21-03-2023 20:41
הכי מדויק בעולם
29
כל מילה בסלע...
יוסף | 21-03-2023 18:52
כל מילה בסלע יישר כח הרב בן נון
30
הסכנה הכי גדולה...
דפנה | 21-03-2023 19:07
הסכנה הכי גדולה יוצאת מכובשים חזקים שמרגישים שהם מקופחים ונגזלים, שלא מבינים שדווקא הכוח הזה מחייב אותם לשמור על נשלטים. ומה הקשר בין זה לבין הפיכת דמוקרטיה לדיקטטורה ? אין קשר בין בעלות על אדמה לחופש ביטוי ושיוון בפני החוק.
31
מפעל ההתנחלויות הוא...
שועלה | 21-03-2023 19:12
מפעל ההתנחלויות הוא מפעל אימפריאליסטי לא מוסרי וכל ההתנחלויות יסודן בחטא. החטא הנורא של התעלמות מקיומו של הזולת וזכויותיו - הכחשת קיומו של עם פלסטיני והתכחשות לזכותו להגדיר עצמו כלאום. חטא נוסף - לשים את ערכי יישוב ארץ ישראל מעל לאהבת השלום והאדם באשר הוא אדם. לדתיים יש המון חסד וחמלה כל עוד שמדובר ביהודים והגויים הם תת אדם בשבילם. אני יודעת כי באתי מהמגזר היהיר והמתנשא והגזעני הזה (לא כולו כמובן, אבל חלקו המכריע). מי שחושב ומתבכיין על זנה שמקפחים אותו והוא עיוור לחלוטין לקיפוח המתמשך, העוול והאפליה הפושעת שקיימת כאן כלפי המגזר הערבי הוא מנותק לחלוטין וסופו להיענש בידי שמים. ישובים שלמים לא מחוברים עשרות שנים למים וחשמל. אין להתנחלויות כל זכות קיום מוסרית.
חמוד, פורים...
עככ | 21-03-2023 21:29
חמוד, פורים עבר לפני שבועיים. כדאי שתבדוק את החוקים המפלים ליהודים, שיש בסעודיה או באהובתינו ירדן. יש לך חוקים דומים בארץ? כמה ערבים מתו על ידי יהודים בגלל גזעם וכמה המצב הפוך?! וזה עוד לפני קצת עובדות על ההתיישבות היהודית בשכם ועזה וג'נין, וההתיישבות המועטה והחסרת משמעות של הפלסטינים לאורך הדורות. קצת עובדות לא יזיקו לך.
32
ראבק יואל הלכת דרך ארוכה מהמסייעת של העירסואץ
מחלקת מרגמות | 21-03-2023 19:48
עד להצטרפות מוחלטת שלך לכוחות השחור. ליבי ליבי ...
33
להלן ״זכויות האדם״...
אלעד | 21-03-2023 20:46
להלן ״זכויות האדם״ של הציונות הדתית: שלילת זכויות של להט״ב ומיעוטים, עליונות ועודף זכויות לעצמם. כמו כל פשיזם מצוי - כשלא נותנים להם *לפגוע באחרים* הם טוענים ששוללים מהם זכויות. אה, וכשמבקשים מהם לא להסית נגד להט״ב ומיעוטים - הם בוכים שפוגעים להם בחופש הביטוי. פשיזם יהודי. הפרזנטור: סמוטריץ. להקיא.
34
תגיד אתה דביל...
אמיר | 21-03-2023 20:47
תגיד אתה דביל - גם סיני וגם עזה היו נסיגות של הימין! מה אתה רוצה מהשמאל?? מה אתה רוצה מבית המשפט?!!!! די לנקמנות שמפלגת את העם!!!!
אתה יודע...
מבדק | 21-03-2023 21:08
אתה יודע עברית? הוא דיבר על בגצ, לא על הימין.
35
יואל, אתה מיתמם;...
שמעיה בן אבטליון | 21-03-2023 21:56
יואל, אתה מיתמם; המתנחלים יושבים על אדמה שנכבשה בכוח הזרוע והתכנון מראש. הסימטריה שאתה עושה בינם לבין הפלשתינאים הכבושים, היא סימטריה שדורש האנס מהנאנסת. טול קורה יואל, טול קורה מהר לפני שיסגרו שערי שמים. אלוהים בוכה עלינו בגללך ובגלל דומיך
אתה שקרן או טמבל. או שניהם
דד | 22-03-2023 18:43
כל המדינה הזאת הוקמה על ידי פעילות צבאית כנגד האוייב הערבי וכל השטחים נכבשו, נכבשו מחדש או הוחזקו בכוח הזרוע. אפשר לקרוא לזה כיבוש ואפשר לקרוא לזה שחרור. הכל תלוי במידת ההזדהות שלך עם ישראל או חו עם הערבים. אם אתה חושב שכיבוש שטחים בארץ ישראל על ידי היהודים הוא לא לגיטימי, בא תביא תירוץ טוב לסיבה שאתה כיהודי (אם אתה בכלל יהודי) יושב על אדמה כבושה כהגדרתך
36
הרב בן נון...
ארי | 21-03-2023 22:08
הרב בן נון ישר כח. כל הדברים אמת. ולכם המגיבים ששופכים פסולתם כאן, תראו איך אתר סרוגים הדמוקרטי והליברל, נותן לכם לשפוך כאן שנאה ועיוות , מאידך קשה לי לראות אתכם נותנים לנו מקום אצלכם. אז אתם מקשקשים בדגל הדמוקרטיה והנאורות, אך אתם חשוכים וחלולים.
37
ב78 השנים האחרונות....
דוד | 21-03-2023 23:18
ב78 השנים האחרונות לא בוצע פשע אנטישמי ואכזרי כמו ההתנתקות. ביצוע של טיהור אתני בחבל ארץ שלם, תוך הפעלת כוח ברוטלי ותוך רמיסה של זכויות אדם בסיסיות - מופע מכוער של גזענות ואלימות. הסיבה היחידה שבית המשפט הישראלי נתן גב למהלך הזה, היא העובדה שהקורבן יהודי.
שקרן מצוי...
מ.א | 23-03-2023 16:23
שקרן מצוי ביבי הצביע ב 2 קריאות הראשונות ולאחר מכן היה מישאל בין מתפקדים הליכוד שבו הרודן שרון החליט והפסיד כשרוב חברי הליכוד התנגד לגירוש . מאחר ושרון לא קיבל את תוצאות המישאל והמשיך לדרוס את המתיישבים על מנת שמאלנים כמוך יתנו לו גב כדוגמת השרלטאן אברמוביץ' ויצילו אותו ממשפט האי היווני ועוד... כשהביאו את הגירוש להצבעה ולאישור החוק 2 ו 3 , התפטר ביבי מתפקידו כשר אוצר עקב אי ישום החלטת מתפקדי הליכוד כנגד הגירוש ..... טינופת דיסאינפורמציה זה הלהיט שלך מסריח ורקוב ...
גם אם אסטרטגית ההתנתקות היתה מהלך נכון...
דד | 22-03-2023 18:29
גם אם אסטרטגית ההתנתקות היתה מהלך נכון, אי אפשר שלא להודות בכך שהפעולה נעשה תוך הפרה של זכויות אדם בסיסיות ושל עקרונות הדמוקרטיה הבסיסיים ביותר. מתוך נקודת מוצא שבית המשפט לא אמור לפעול בהתאם לאג'נדה פוליטית אלא רק על בסיס שיקולים משפטיים ועקרוניים - ההתנתקות היא עדות לכך שמערכת המשפט הישראלית, במילים עדינות, אינה מבצעת את תקפידה או במילים יותר ברורות - מנצלת את סמכויותיה כרשות שופטת כדי ליישום מטרות פוליטיות מאוד קיצוניות
@נינו טומטום מי...
ווווו | 22-03-2023 14:54
@נינו טומטום מי לדעתך החיילים במדינה הזו
ולמה השמאליים הגאים...
נינווה | 22-03-2023 10:14
ולמה השמאליים הגאים שמחו כ''כ לאיד?!
אמת. ההתנתקות...
שמאלן גאה | 21-03-2023 23:48
אמת. ההתנתקות (שאני חושב שהיא הייתה בסוף היום מהלך נכון) נעשה בצורה נוראה וחד צדדית על ידי... הליכוד. על ידי אריק שרון וגם על ידי ביבי שהצביע בעד. זו האמת המרה. למה מנהיגי הימין מבצעים שמאל? מה לעשות, זה שיש לכם נטייה לבחור במנהיגים מניפולטיביים ושקרנים זה משהו שאנחנו אומרים לכם שנים, אחינו, אבל בסוף זה עניין שלכם.
38
מסכן ... מעניין...
הרצחת וגם ירשת ? | 22-03-2023 4:29
מסכן ... מעניין עם חשב פעם על חיי היומיום של שכניו הפלסטינים ....
מכיוון שהם...
נינווה | 22-03-2023 10:13
מכיוון שהם שעיניו, הוא כנראה מיטיב להכירם ואולי אף ידיד קרוב ממך, המתחסד התל אביבי
39
אתה חי בעולמך...
רננה שגב | 22-03-2023 8:09
אתה חי בעולמך הצר. במקום הראשון לאי זכויות אזרח בישראל זה המזרחים לאחר מכן החרדים ובסופו של דבר הסרוגים והמתיישבים ביהודה ושומרון. למרות שילדנוממשרתים בצבא ועושים מילואים מעמדם בכל תחום מעןרער ולא בטוח. ולכן הטענה שבחרדים אינם משרתים בצבא היא אינה הגונה 6ישרת דרך. היא המירמה המזוקקת ביותר של השמאל.
40
יישר-כח גדול! ????????...
הראל אמיד | 22-03-2023 8:21
יישר-כח גדול! ????????
41
אתה מבלבל יוצרות....
רואה נכוחה | 22-03-2023 8:53
אתה מבלבל יוצרות. אוסלו וההתנתקות היו החלטות מדינה אסטרטגיות לגבי יחסי החוץ עם השכנים/אויבים. אלה החלטות לגיטימיות שלבגץ אין כל קשר אליהן. האלטרנטיבות לגבי המתנחלים הייתה בין להשאיר אותם כמיעוט חסר הגנה בעזה או להחזיר אותם לארץ (זה לא נקרא גירוש) תוך פיצוי (שבגץ הגדיל!). הטענות שלך צריכות להיות מופנות לנבחרי הציבור שהחליטו כפי שהחליטו, לא לבגץ...
אילו שטויות...
פרופסור לס | 22-03-2023 21:15
אילו שטויות גם שהממשלה היא ממשלת ימין ומחליטה החלטות בגץ עוצר אותה כי המדיניות שלה היא ימנית לעומת זאת כאשר המדיניות שלה שמאל הוא לא עוצר אותה איזו צביעות
42
גם לגבי הפינוי...
מה קשור? | 22-03-2023 9:07
גם לגבי הפינוי מסיני (ימית) יש לכם טענות אל בגץ? ממשלת בגין היא שהחליטה על כך, לא בגץ. להחזיר התנחלויות הביתה אל תוך ארץ-ישראל זה לא גירוש, עם כל כמה שזה כואב ומחייב פיצוי (בגץ הגדיל את הפיצויים בהתנתקות). אין מה להשוות את זה לגירוש פלסטינים חסרי זכויות אזרח.
43
יישר כח לרב יואל
יאיר | 22-03-2023 10:41
לצערנו הגדול זה המצב , בנוסף לכל יתר העוולות וגזל הסמכויות של בית המשפח העליון והבגצ - בית גניבת צדק
44
עוד מאמר מטופש...
מזהה תהליכים | 22-03-2023 10:44
עוד מאמר מטופש שמוכיח שהציונות הדתית מוכנה לגרום למלחמת אחים והחרבת הדמוקרטיה רק בגלל נקמה על ההתנתקות. אתם לא אחים שלנו. תהיה מילחמה אך לא ניתן לכנותה מילחמת אחים
45
טעה מי שאיים לעלות על בית המשפט עם די-8
שרה | 22-03-2023 10:47
צריך פשוט לפנות ממנו את כל יושביו ולשים שם מסתננים סודניים וכד'. את התושבים הנוכחיים שאינם מכירים בזכותו הבלעדית של עם ישראל על כל ארצו יש אולי להחזיר לארצות מוצאם - שם שמחים בהם ובפסיקותיהם
46
שופטי העליון
אני מאמין | 22-03-2023 11:56
הרכב שופטי העליון היום השתפר מאד מאז ההתנתקות. יש היום בעליון: 3 שופטים דתיים (סולברג, מינץ ווילנר), 2 מהם מתנחלים (סולברג באלון שבות ומינץ בדולב בשומרון) מספר שופטים שמרנים נוספים (שטיין, אלרון ...)
47
דמעות תנין
דוד המלך | 22-03-2023 11:57
אויי, אני רוב בארץ למה בג״ץ לא מגן עלי
48
כל הכבוד
יעל | 22-03-2023 14:48
אמרת ושיקפת את המציאות האמיתית.
49
שופטים שמרנים - זה לא פתרון
צפורה | 22-03-2023 15:04
הבעיה היא שהשופטים אינם שופטים לפי החוק, אלא ממציאים חוקים וסברות ופרשנויות בהתאם לרעות לבם. יש לקבוע בחוק ששופט רשאי לפסוק אך ורק לפי החוק הכתוב בלי שום עילות סבירות וכדומה. אין עדיפות לחוקי יסוד בעיקר כאלה המנוסחים בצורה כוללנית. בגצ יחזור למימדיו שהיו בשנים הראשונות לקום המדינה מבחינת זכות עמידה וכו
50
חחחחחחחח אתה מביך...
דודו | 22-03-2023 15:50
חחחחחחחח אתה מביך . כמה שטויות אפשר להגיד במאמר ככ קצר
51
ההשוואה לאוסלו והתנתקות...
בגו | 22-03-2023 17:17
ההשוואה לאוסלו והתנתקות צריכה להיות לכל החיילים שסיכנו חייהם בגוש קטיף ובשטחים גם כשלא ראו בזה ערך עליון ועדיין עשו ועושים זאת במשך שנים וגם שילמו בחייהם ובנפשם. להשוות בין אוסלו לבין ההפיכה הזו פשוט מעוות זדוני ולא נכון בנוסף הבג״צ הזה שאתם בוכים עליו הוא השכפץ של החיילים שלנו מבית דין בין לאומי.ֶכשחיילים מסכנים שלנו ייעצרו בשדות תעופה באירופה תצעקו אנטישמיות אבל עובדתית ירדפו אותנו בבית דין בינלאומי ומה שאתם מציעים יאפשר את זה
52
עצוב שאתם ממשיכם...
חיים | 22-03-2023 17:51
עצוב שאתם ממשיכם לקדם נרטיב של דיקטטורה ולהפוך את עצמכם לקורבן. אתם לא. אני מבין שהוביל ולהנהיג זה גדול עליכם הוכחתם זאת שירותם לבנט בפרצוף. ושוב עכשיו שאתם מנסים לעשות הפיכה משטרת. תתחילו להתבטא באחריות כולל כלפי בית המשפט. אם לא אנחנו נדאג שכך יהיה. במילים אחרות תתחילו להיות ציונים ולא ציניים
53
אם כל ההערכה...
יוסף | 22-03-2023 19:43
אם כל ההערכה לרב בן נון שהוא יחסית מתון ואנושי היחס לסרוגים האחרים, הרי שהאום שהכיר במדינת ישראל קבע שתקום פה גם מדינה פלסטינית הכוללים את שיטחי 48. אז הערבים הפסידו במלחמת העצמאות ולא יחזרו יותר לבתיהם בתוץ מדינת ישראל אבל חובתינו לתת להם להקים מדינה משלהם ביוש. נכון אנו חוששים בצדק שיצא משם טרור אבל חייבים להפרד מהם אחרת נהפך לאפרטהייד.
54
אני לא אחות שלכם!
מוריה | 22-03-2023 22:35
אתם מתנחלים משיחיים, הזויים ומסוכנים
55
אתם אכן משיחיים...
אאג | 22-03-2023 22:58
אתם אכן משיחיים וזו מילה עדינה אתם פנאטים שסוחטים אחוז ניכר מכספי המדינה ביחד עם אחיכם החרדים. הלוואי הלוואי והיה ניתן להפריד את ישראל למשיחיסטן וישראל . הייתם מגינים על הג'בלאות שלכם בעצמכם משלמים על כל הבניה שלכם ולא יושבים כמו עלוקות על התקציב שמגיע מהעבודה שלנו כן שלנו החילונים העובדים.
בלי בושה...
בועז | 23-03-2023 6:57
בלי בושה אתה מטיח באנשים שהיום ילדיהם מאכלסים את רוב היח הקרביות מה שכתבת זו שנאת יהודים לשמה
זו עבירה...
חמי | 23-03-2023 3:40
זו עבירה חמורה במדינה שרדיפת הדת. היא יסוד קיומה!
56
יואל, הסר את המרכאות...
יעיש | 23-03-2023 6:54
יואל, הסר את המרכאות מהמושג 'החוק הבינלאומי' כי אנו רוצים לחיות במדינה שהיא חלק מהעולם הליברלי ולא במדינה מצורעת. ולמרות זאת אני בעד הסדר שבמסגרתו יחיו יהודים במדינה פלסטינית עצמאית.
57
טול קורה מבין...
אבי לוי | 23-03-2023 7:30
טול קורה מבין עיניך...אתה לחלוטין יודע שאתה ומשפחתך לא מהווים מקרה שווה לפלסטינים..וטוב שכך. עדכון קטן ..אין פה יהושע והארץ שאתה מדבר בה לא ריקה..מדינת ישראל מעולם לא החליטה על סיפוח יהודה מהסיבה הפשוטה..רוצים מדינה יהודית! רוב העם לא רוצה לחיות במדינה דו לאומית
58
השמאלנים הם משיחי...
יועגב | 23-03-2023 15:17
השמאלנים הם משיחי אוסלו פנאטיים
59
חזק!!!!!
אבי | 23-03-2023 23:20
חזק!!!!! אמת
60
מה, אני רוצה...
רותי | 24-03-2023 7:45
מה, אני רוצה לגור באופן לא חוקי איפה שאני רוצה תוך פגיעה במי שאני רוצה ולא מרשים לי?! אבל אני בעל הבית! זה באמת לא בסדר שבגץ לא מאפשר לפושעים לפשוע. זה לא שלסרוגים אין זכויות אדם, דמגוג עלוב, אלא לפושעים אין זכות לפשוע. וגם סרוגים אדוני הארץ והעולם בפני עצמם לא יכולים לעשות כל מה שהם רוצים
61
דברים כדרבנות ...
יוסי אדלר | 26-03-2023 14:53
דברים כדרבנות
62
תגובה לרב יואל בן נון
Sara Zadunaisky Ehrl | 09-07-2023 12:22
הרב בן נון, אני קוראת אותך מידי פעם במיזם 929 אך אני חייבת לציין שקריאת הכתבה והיעדר תגובה שלך לתגובות המושכלות שטובים ממני ניסחו, גורם לאכזבה עמוקה. ראשית, האם אתה לא רואה שום הבדל בין הסכמי אוסלו (מהשמאל9 וכל החלטהמדינית שהימין (כולל נתניהו ) קיבלו לאורך השנים (החזרת סיני, פינוי יישובים על ידי שרון) לבין שינוי כללי המשחק? יש הבדל עצום בין ממשלה שמקבלת החלטות מדיניות לבין ממשלה שמשנה לגמרי את האיזונים בין הרשויות. אני מאלה שמתנגדת למפעל ההתנחלויות וכל בניי ובנותיים שירתו גם שם כי היתה לנו החובההאזרחית לעשות זאת (למען קבוצות לא שלי..) ועדיין עשינו את זה. תשלומי מיסים אדירים לתחזק אוכלוסיוץת שמסיבות אידיאולוגיות פחות יוצרניות ועוד. עכשיו אתה (כמו ילד קטן בבית הספר שכותב לאחים: אני מבין אותך כי זה מה שאתה עשיתצ לי באוסלו..) זו הטענה שלך? ? שעכשיו אתה מבין שמה שעשו לך לא נכון כרגע אתה בצד המנצח??! הממש לה הזאת מתנהלת בדורסות עצומה. אילו לא היתה המחאה, היינו כבר ללא וועדת שופטים, ללא יועצת משפטית לממשלה, ללא עילת הסבירות. לזה אתה מתפלל? לכוח בלתי מוגבל ששובסר כל כללי המשחק. האמת היא שטוב להתפקח ולהבין עם מי אני מדבר ת כרגע ומה עמדותיו העמוקות והאמיתיות.