יריב לוין: "מערכת המשפט היא מפלגה פוליטית" - סרוגים

יריב לוין: "מערכת המשפט היא מפלגה פוליטית"

שר המשפטים יריב לוין מגיב למתקפות מצד נשיאת העליון על הרפורמה המשפטית שלו. "שמענו הערב רטוריקה מוכרת מהפגנת הדגלים השחורים. זו אותה קריאה להבעיר את הרחובות"

יריב לוין: "מערכת המשפט היא מפלגה פוליטית"
  צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

שר המשפטים יריב לוין הגיב בחריפות לנאום התוקפני של נשיאת העליון אסתר חיות נגד הרפורמה המשפטית שלו.

"הערב נפל דבר. מסתבר שקיימת בישראל מפלגה נוספת", אמר לוין. "מפלגה שלא התמודדה בבחירות שהתקיימו אך לפני חודשיים. ששמה את עצמה מעל הכנסת, מעל להכרעת העם".

לוין המשיך לתקוף: "שמענו הערב רטוריקה מוכרת מהפגנות הדגלים השחורים. זו אותה אג'נדה פוליטית, זו אותה קריאה להבעיר את הרחובות. לא שמענו ממלכתיות, לא שמענו ניטרליות. לא שמענו עמדה משפטית מאוזנת. שמענו אמירות של פוליטיקאים המתסיסים מפגינים".

"ההצטרפות האוטומטית של כבוד נשיאת בית המשפט העליון, באותו המלל ממש, לדבריהם של יאיר את יאיר, יאיר לפיד ויאיר גולן, היא ההוכחה הטובה ביותר לאובדן הדרך של מערכת המשפט, ולצורך להחזיר אותה למקום בו הייתה בימיהם של ענקי המשפט לנדוי ואגרנט".

"אין דמוקרטיה מערבית מתוקנת בה השופטים בוחרים את עצמם ומתערבים בחוקי יסוד על דעת עצמם.אין באף מדינה דמוקרטית אחרת יועצים משפטיים שנמצאים מעל הממשלה ומחליטים במקומה. כפי שאמרה כבוד הנשיאה חיות, דמוקרטיה אינה רק שלטון הרוב. עיקרון חשוב זה והחובה להגן על זכויות המיעוט, עומדים גם עומדים ביסוד הרפורמה שהצגתי".

"הרפורמה כוללת, בין היתר, סמכות לבית המשפט העליון לפסול חוקים ברוב מיוחד ומעניקה לשופטים נציגות הולמת בוועדה לבחירת שופטים. אבל, דמוקרטיה אינה עריצות המיעוט, הכופה את ערכיו על הרוב באמצעות שליטתו במערכת המשפט. שלטון השופט הוא ההפך מדמוקרטיה מתוקנת. ההרפורמה שהצגתי תחזיר את ישראל להיות דמוקרטיה מערבית מתוקנת ככל שאר המדינות. היא תבטיח מערכת משפט מגוונת המשקפת את העם כולו. מערכת משפט הנהנית מאמון הציבור שאינה יורדת למגרש הפוליטי".

לוין גם הדגיש כי הוא מוכן לקיים דיאלוג בנושא: "אני מחוייב לקיים דיאלוג ושיח מקיפים עם נציגי כל חלקי העם כדי להגיע לתוצאה המאוזנת והטובה ביותר.מיליוני אזרחים, ואני בתוכם, נחושים להשיב את האיזון בין רשויות השלטון ולשקם את האמון במערכת המשפט בישראל".

עוד באותו נושא

ריבלין על רפורמת לוין: "אסור לפעול מנקמה"


16

"כפי שאמרה חיות, דמוקרטיה אינה רק שלטון הרוב. הרפורמה כוללת בין היתר סמכות לבית המשפט העליון לפסול חוקים, ומעניקה לשופטים נציגות הולמת בוועדה לבחירת שופטים. אך דמוקרטיה אינה עריצות המיעוט באמצעות שליטתו במערכת המשפט".

"מתקפה שלוחת רסן"

כזכור, בנאומה טענה חיות כי "מדובר במתקפה שלוחת-רסן על מערכת המשפט, משל הייתה אויב שיש להסתער עליו ולהכניעו" אמרה חיות. "למרבה הציניות, הוגי התוכנית מכנים אותה תכנית 'לתיקון' מערכת המשפט. ואני אומרת – זו תוכנית לריסוק מערכת המשפט. היא מיועדת להנחית מכה אנושה על עצמאותה ואי-תלותה של הרשות השופטת ולהפוך אותה לרשות שותקת".

לדבריה, "מסקנה זו עולה הן מן הדרך שבה בחר השר להציג את תכניתו והן מתוכנה וממהותה. לא ניתן להבין אחרת את מסיבת העיתונאים הדרמטית שאותה בחר השר לכנס ימים ספורים בלבד לאחר כניסתו לתפקיד, בה הציג לראשונה את תכניתו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
43 תגובות - 25 דיונים מיין לפי
1
פרס ישראל ליריב...
גל | 12-01-2023 20:13
פרס ישראל ליריב זו המלחמה האמיתית האם אנחנו עבדים ?בחרנו לשנות
לעמיחי כל חוק...
צביקי | 15-01-2023 18:26
לעמיחי כל חוק ניתן לפרשנות משפטית. שום חוק לא עונה על כל מצב. זה תפקידו של השופט.אני
/ ממש...
אני 2 | 13-01-2023 1:39
/ ממש לא כך; עורך דין וודאי שופט מסתמכים על כלים שיפוטיים שלהדיוט אין מושג בהם. יש הגיון שיפוטי ויש הגיון הנדסי כמו שיש הגיון רפואי או הגיון בכל תחום אחר; וכל אחד כבודו במקומו מונח.
מתחם הסבירות הוא המצאה פיראטית...
לא סביר בהחלט | 12-01-2023 23:21
אין בהכשרתו של עורך דין כל יתרון על מהנדס להחליט מה סביר ומה לא. עורך דין מייצג פעם עמדה כזו ופעם הפוכה והכל לפי מי שמשלם לו. ומה הם השופטים בסך הכל סתם עורכי הדין שעובדים לפרנסתם כשופטים. למה הם דוחפים את האף שלהם להחליט מה סביר? האם הם יותר ישרים מהמהנדסים?
... מתי...
עוד דביל ... | 12-01-2023 22:33
... מתי בדיוק שפטו לא לפי חוק בישראל ? תן דוגמא אחת ...
איזהו חכם המכיר את מקומו...
עמיחי | 12-01-2023 22:24
תפקיד השופט הוא לשפוט על פי החוק אותו קבעו נבחרי העם. כאשר השופט בא לעשות פוליטיקה קטנה נגד הכרעת העם, הוא הופך לסוג של דיקטטור. מה פה לא ברור?
... אתה...
חכה ... ותראה ... | 12-01-2023 20:33
... אתה עתיד להיות עבד של המפלגה שתיהיה בשלטון , וזה שבחרת בה לא יגן עליך ברגע האמת , מה גם שיכול להיות שהשלטון יתחלף ואז בכלל תתרחש מלחמת כל בכל ... כל ממשלה תחוקק מה שתרצה ותבטל מה שתרצה ... זו המשמעות האמתית של השטויות של לוין ...
2
חיות, פשיסטית המבטלת חוקים וחוקי יסוד!!
אמ | 12-01-2023 20:13
חיות, פשיסטית ר ק ו ב ה - עם השופטים הפשיסטים שמינתה הם היחידים בדמוקרטיה העולמית ה מ ב ט ל י ם חוקים, חוקי יסוד וממנים את עצמם!!! א
3
רשימה חלקית של פשיזם בג"ץ -
א | 12-01-2023 20:14
בגץ הוא בית המשפטה עליון במדינה הינו היחיד בדמוקרטיות בעולם שמבטל חוקים וחוקי יסוד וממנה את אנשיו כדי לשלוט שלטון דיקטטורי מוחלט! בגץ - פוסט ציוני ופרוגרסיבי רדיקלי הרואה עצמו כבגץ קוסמופוליטי שתפקידו להגן על כל נדכאי העולם על חשבון קיומה של המדינה כמדינה יהודית!! ובין הנדכאים - פלסטינים, טרוריסטים וסתם זרים! בגץ הפוסט ציוני, איפשר למשפחה מאפריקה שהסתננה למדינה להתאזרח במדינה עקב איום של מילת נשים ,ובכך יצר איום דמוגרפי בתקדים המתיר לכל הנשים בעולם למצוא מקלט במדינה, ובראשן כמובן, מיליוני מוסלמיות!! בגץ מגבה את התיקים שנתפרו לנתניהו, וכבר הפכו, כצפוי, לאבק, עי אישור איסור פירסום של שנים של הקלטות מנדלבליט המרשיעות שבגללן היה צריך להיזרק לכלא, כדי לא להפריע לו בתפירת התיקים! ! בגץ פסק שעל נתניהו להשיב את 270 אלף הדולרים שניתנו ל על ידי בן דודו, נתן מיליקובסקי, לצורך מימון הוצאות משפטיות, כשהגורם היחיד המוסמך לדון בחוק המתנות היא ועדת ההיתרים בלבד שום התערבות של בגץ בשחיתות הדיקטטורים בשמאל - גנץ והמימד החמישי, לפיד ומוזס, בן ארי ועבירות הבנייה החמורות שלה, שלא לדבר על ניגודי האינטרסים הרבים אצל שופטי בגץ, ועוד ועוד! לאחר שבגץ שינה את משמעות החוק, הוא מסר לידי היועץ המשפטי את הסמכויות הנתונות לרשות המבצעת, שכרצונו הוא אוסר על הממשלה לפעול או מחייב אותה לפעול!! בגץ ניכס לעצמו את הסמכות לבטל אמצעים שננקטו לצורכי ביטחון. בגץ בורא חוקי משפט חוקתי ללא חוקה. בגץ אישר ממשלה הפלסטינית את הסכם הכניעה הימי לחיזבאללה בניגוד לחוק הדורש הצבעה בכנסת של 80 חברי כנסת ומשאל עם!! הסכם כניעה שבו הבוגדים הרקובים ויתרו על שטחי מדינה בגודל של פי 17 מתל אביב,ועל מקורות גז בשווי של מאות מיליארדים שיילכו לחיבאללה ועוד ועוד!!
.. זה...
שקר ... | 12-01-2023 20:29
.. זה שקר ... גם בבריטניה גם בקנדה ואפילו בארהב בוטלו ב 30 שנה הרבה יותר חוקים מבישראל ... ולכולן יש שני בתי מחוקקים וחוקה ... מה שלא קיים פה ..
4
יריב לוין. למדת...
שחר | 12-01-2023 20:15
יריב לוין. למדת היטב את חוק ההסמכה שחוקק הריכסטג הגרמני בשנת 1933. כשאני שומע אותך אני רואה את שרה ברנדט כותבת על הבנליות של הרוע (נכתב על אייכמן)
5
אחלה לוין
דוד | 12-01-2023 20:22
בעזרת ה יצליח
, האמת שאתה...
שי | 12-01-2023 20:51
, האמת שאתה צודק. שנחזור נשתמש בעיקור המערכת המשפטית בשביל להחזיר את המתנחבלים לרשות הפלסטינאית ולהרעיב את הפרזיטים החרדים.
6
הינה קצת מהפשיזם של בג"ץ -
אמ | 12-01-2023 20:47
בגץ הוא בית המשפטה עליון במדינה הינו היחיד בדמוקרטיות בעולם שמבטל חוקים וחוקי יסוד וממנה את אנשיו כדי לשלוט שלטון דיקטטורי מוחלט! בגץ - פוסט ציוני ופרוגרסיבי רדיקלי הרואה עצמו כבגץ קוסמופוליטי שתפקידו להגן על כל נדכאי העולם על חשבון קיומה של המדינה כמדינה יהודית!! ובין הנדכאים - פלסטינים, טרוריסטים וסתם זרים! בגץ הפוסט ציוני, איפשר למשפחה מאפריקה שהסתננה למדינה להתאזרח במדינה עקב איום של מילת נשים ,ובכך יצר איום דמוגרפי בתקדים המתיר לכל הנשים בעולם למצוא מקלט במדינה, ובראשן כמובן, מיליוני מוסלמיות!! בגץ מגבה את התיקים שנתפרו לנתניהו, וכבר הפכו, כצפוי, לאבק, עי אישור איסור פירסום של שנים של הקלטות מנדלבליט המרשיעות שבגללן היה צריך להיזרק לכלא, כדי לא להפריע לו בתפירת התיקים! ! בגץ פסק שעל נתניהו להשיב את 270 אלף הדולרים שניתנו ל על ידי בן דודו, נתן מיליקובסקי, לצורך מימון הוצאות משפטיות, כשהגורם היחיד המוסמך לדון בחוק המתנות היא ועדת ההיתרים בלבד שום התערבות של בגץ בשחיתות הדיקטטורים בשמאל - גנץ והמימד החמישי, לפיד ומוזס, בן ארי ועבירות הבנייה החמורות שלה, שלא לדבר על ניגודי האינטרסים הרבים אצל שופטי בגץ, ועוד ועוד! לאחר שבגץ שינה את משמעות החוק, הוא מסר לידי היועץ המשפטי את הסמכויות הנתונות לרשות המבצעת, שכרצונו הוא אוסר על הממשלה לפעול או מחייב אותה לפעול!! בגץ ניכס לעצמו את הסמכות לבטל אמצעים שננקטו לצורכי ביטחון. בגץ בורא חוקי משפט חוקתי ללא חוקה. בגץ אישר ממשלה הפלסטינית את הסכם הכניעה הימי לחיזבאללה בניגוד לחוק הדורש הצבעה בכנסת של 80 חברי כנסת ומשאל עם!! הסכם כניעה שבו הבוגדים הרקובים ויתרו על שטחי מדינה בגודל של פי 17 מתל אביב,ועל מקורות גז בשווי של מאות מיליארדים שיילכו לחיבאללה ועוד ועוד!! א
לא היחיד...
משה | 12-01-2023 21:27
לא היחיד ומשמש כגוף מרסן לממשלה באין מערכת בלמים אחרת. ראה ולמד כיצד השיטה עובדת במדינות אחרות
7
אתה יכול להמשיך את הרפורמה, אבל...
אבינעם | 12-01-2023 20:58
חצי מהעם פשוט ישב על כביש איילון ויחכה לשוטרים של בן גביר שיעצרו אותנו. אין מצב שרא ממשלה עבריין שלא הגיש תקציב ואדם שהורשע 3 פעמים ורותה להיות שר יקבעו לנו האם מדינת ישראל תמשיך להיות דמוקרטיה. מעניין את הסבתא של אפריים שנבחרתם ברוב - יש עוד דוגמאות בהיסטוריה לממשלות שנבחרו ברוב והפכו לדיקטטורות על גופתי המתה לא נוותר
8
ואתה חכמולוג פוליטי...
משה | 12-01-2023 21:03
ואתה חכמולוג פוליטי שרוצה להשתלט על בית המשפט.אתה לא צריך להסביר זה ברור.ביבי ביקש ממני קיצור דרך לסיום המשפט.חחחחחחח
9
לוין
א | 12-01-2023 21:14
אוהבים אותך הגיע הזמן שהכלבים האלה ישלמו על המעשים שלהם
אמא שלך...
מוטי טוביה | 12-01-2023 22:08
אמא שלך כלבה
10
כל מילה בסלע...
עמית | 12-01-2023 21:19
כל מילה בסלע
11
מר לוין העם...
אביב | 12-01-2023 21:35
מר לוין העם מאחוריך הרוב .הגיע מישהו מזיז להם את הגבינה כל הכבוד כבוד השופטים אינם מעל העם.הכנסת.שופט הוא לאאלהים צריך להחזיר אותם לגודל שלהם.
.השר לוין...
. | 12-01-2023 22:18
.השר לוין הוא קבלן הביצוע של מלאך החבלה , הנאשם במירמה הפרת אימונים ושוחד ... [כולן עבירות שכנראה מחרתיים יבוטלו מספר החוקים ...] אנחנו נשלטים על ידי אוסף מושחתים שכל מה שמעניין אותם זה כבוד , כח , וכסף כסף כסף ... אתם חושבים שהממשלה הזו תכשיר לכם אדמות פרטיות של פלסטינים... אבל בסוף היא תבלע את הרכוש שלכם , ותקבלו דין צדק לפי חוקים שהם ירצו ועם שופטים שהם יבחרו ... כי כח משחית והם מושחתים בלי הכח הבלתי מוגבל... דמיינו מה יקרה אם הכח שהם רוצים ...
הנדמע כמו...
מוטי טוביה | 12-01-2023 22:09
הנדמע כמו אוהד של הפועל תל אביב הרבה מלל ללא תוכן
12
כל הכבוד לשר...
א | 12-01-2023 21:39
כל הכבוד לשר יריב לוין על האומץ לומר את האמת ולפעול ללא משוא פנים לתיקון מערכת המשפט.
... אתה...
שהאחרון בנתב"ג יכבה את האור ... | 12-01-2023 22:44
... אתה אידיוט ... יריב לוין לא מתקן את מערכת המשפט , הוא קובר את המדינה ... ועוד 10 שנים לא ישאר פה אף אחד כדי לממן את הזבל החרדי או להגן על הגבולות הלא ברורים של המדינה ...
דווקא אחרי...
מוטי טוביה | 12-01-2023 22:11
דווקא אחרי דבריה של חיות הצנון היבש הזה נשמע דיי בפניקה
13
בע"ה, ראש הממשלה הבא
שי | 12-01-2023 21:40
אגב, בנוסף לכול, הוא יודע ערבית על בורייה.
רוב הציבור, ...
צביקי | 15-01-2023 18:18
רוב הציבור, לא אוהב את השימוש במילה עם ,בוחר במספר חברי הכנסת שיש לכל מפלגה כלום חוץ מזה. העם העם העם ...די עם המונח הדמגוגי הזה. ניחוח פשיסטי יש לשימוש במילה עם. הבחירות לא מבטאות את רצון הציבור מסיבה פשוטה כי מאה אלף קולות נזרקו לפח בגלל אחוז החסימה. אלו כללי המשחק אבל זו לא תמונה כלל וכלל של רצון הציבור. יודעים מסמוטריץ מי זה שקרן בח שקרן. יודעים עכשיו גם מי זה דמגוג בן דמגוג. לדבריו של שר המשפטים לוין יש משקל של בועות סבון.
... וכנראה...
. | 12-01-2023 22:21
... וכנראה האהבה לא רק בשפה הערבית אלה גם בצורת המשטר בכל המדינות האלה ... דקטטורה בכל מיני תחפושות או נטו .
14
עבד נרצה לאובססיה...
מוטי טוביה | 12-01-2023 22:06
עבד נרצה לאובססיה הפשיסטית שלו וכלי שרת בידי אדם ציני שהשימוש בבני אדם היא לחם חוקו.
שים...
טוביה החולב | 12-01-2023 22:53
שים קרח על הלב ותלחץ חזק. ותכין הרבה קוביות קרח. יש לך כמה שנים טובות של כאב. ואחר כך תאכל את הלב.דביל חסר מוח.
15
השר לוין הוא...
המנהל וקבלן הביצוע ... | 12-01-2023 22:17
השר לוין הוא קבלן הביצוע של מלאך החבלה , הנאשם במירמה הפרת אימונים ושוחד ... [כולן עבירות שכנראה מחרתיים יבוטלו מספר החוקים ...] אנחנו נשלטים על ידי אוסף מושחתים שכל מה שמעניין אותם זה כבוד , כח , וכסף כסף כסף ... אתם חושבים שהממשלה הזו תכשיר לכם אדמות פרטיות של פלסטינים... אבל בסוף היא תבלע את הרכוש שלכם , ותקבלו דין צדק לפי חוקים שהם ירצו ועם שופטים שהם יבחרו ... כי כח משחית והם מושחתים בלי הכח הבלתי מוגבל... דמיינו מה יקרה אם הכח שהם רוצים ...
16
כשיתחלף השלטון כל...
לכל שבת יש מוצאי שבת | 12-01-2023 22:52
כשיתחלף השלטון כל הפושעים מממשלת הזדון הנוכחית ימצאו עצמם מאחורי סורג ובריח.
17
לוין לא תהיה...
ליכודניקית | 13-01-2023 0:21
לוין לא תהיה היורש של ביבי לא נבחר בך אתה מראה את המפלצתיות שבך
18
עכשיו תוקפים את...
ג'ים | 13-01-2023 1:42
עכשיו תוקפים את השופטים, מחר את השוטרים, לצהל ימנו מפקדים שמוכנים לירות באזרחים, ממש כמו באירן.
19
מי שנגד השופט...
משה | 13-01-2023 2:12
מי שנגד השופט חיות וטוען שהיא מבעירה את הרחובות.שכח שהוא הבעיר ןהרס מדינה שלמה ולא בזכות.
20
יריב לוין עם...
# | 13-01-2023 3:02
יריב לוין עם אינטליגנצייה הרבה יותר גבוהה מהאינטליגנצייה של אסתר חיות. יריב לוין למד משפטים באוניברסיטה העברית ביירושלים. יריב לוין יודע עברית וערבית על בוריין.
21
כל הכבוד יריב.זה...
ביתרי | 13-01-2023 3:19
כל הכבוד יריב.זה מה שרוב רובו של העם מבקש.שליטת מיעוט השמאל במוקדי הכוח צריכה להפסק.הם משתוללים כי הם מבינים שזה נגמר.כמו שתמיד מחושבים שגנבנו להם את המדינה..
22
לך לטיפול פגע...
מוטי טוביה | 13-01-2023 7:09
לך לטיפול פגע רע , אתה כלי שרת בידי נאשם בפלילים זדוני ששימוש באנשים זה לחם חוקו.
23
יריב לוין בפועל...
עודד | 13-01-2023 10:07
יריב לוין בפועל בשם המושחת הגדול בעולם על להציל אותו להיות מאחורי סורג ובריח. בושה וביזיון למדינה שזה שר המשפטים שפועל לפגוע ולרסק את מערכות המשפט והחוק, פרקליטות ובית המשפט העליון על כל שופטיו. מבחינתי יריב לוין שותף מלא לכל העברות של המושחת הגדול בעולם
24
הגיע הזמן שהדמויות...
בינימין בן אביב | 13-01-2023 10:40
הגיע הזמן שהדמויות השחצנית שפוגעות בחצי העם שאינו יליד אירופה, שיעלמו לנו מהחיים כשיריב לוין מנהל את הנתיב הדמוקרטי שיוביל אותם לרדת מעל גבם של אזרחי המדינה שסובלים בכל רגע מהיתנשאות של אנשים חסרי רחמים עם משכורות שאיני מבין מהיכן נולדו המספרים הללו של: מאה אלף שקלים בחודש לקבוצה שאף אזרח לא בחר בה מעולם.
25
אפשר לחסל את...
אזרח מודאג | 13-01-2023 15:11
אפשר לחסל את הדמוקרטיה, העיקר שההאשמות נגד סגול השיער יבוטלו
סגול השיער נבחר...
מוטי יהודי | 13-01-2023 16:29
סגול השיער נבחר לרהמ לא ברמייה כמו כנופיית בנט-לפיד)לא הפריע לך ריסוק המוסר והדמוקרטיה אז...(. ונא להתעדכן : ההאשמות של סגול השיעור מתפוררות בכל דיון בהן במחוזי. אלא אם לא נעים לך להתעדכן בעובגות ונשארת תקוע בסיסמאות-הסגק שפעם היו נדושו, והיום מתאדות וחולפות עם הרוח.)