ביהמ"ש ביטל חוק להגבלת נשיאת נשק בניו יורק - סרוגים

ביהמ"ש ביטל חוק להגבלת נשיאת נשק בניו יורק

למרות גל אירועי הירי הקטלניים שנרשמו לאחרונה בארה"ב, בית המשפט העליון ביטל חוק במדינת ניו יורק שהגביל נשיאת כלי נשק מחוץ לבית, וטען כי הוא מנוגד לחוקה. הנשיא ביידן גינה: "עלינו לעשות יותר להגן על האמריקנים"

author-image
ביהמ"ש ביטל חוק להגבלת נשיאת נשק בניו יורק
  (צילום: שאטרסטוק)

למרות גל אירועי הירי הקטלניים שנרשמו בארה"ב בחודשים האחרונים, בית המשפט העליון בארה"ב ביטל היום (חמישי) חוק במדינת ניו יורק שהגביל נשיאת כלי נשק מחוץ לבית, וטען כי מדובר בחוק שמפר את חוקת ארה"ב. ביטול החוק עורר סערה נרחבת בארה"ב, על רקע הקריאות להחמרת המגבלות על אחזקת כלי נשק במדינה בצל מעשי הטבח.

עוד באותו נושא

הטבח בארה"ב: היורה רצה לרצוח רופא שטיפל בו

החוק שבוטל קבע כי מי שמבקש לקבל רישיון לנשיאת אקדח מוסתר בזמן שהם נמצאים מחוץ לביתם חייב להציג "סיבה ראויה" שמצדיקה זאת. חוקים דומים קיימים גם ב-6 מדינות אחרות בארה"ב, ביניהם קליפורניה, מרילנד ומסצ'וסטס.

בתביעה שהגישו ברנדון קוך ורוברט נאש נגד הרשויות בניו יורק אחרי שבקשתם לרישיון נדחתה, הם טענו כי המדינה "מונעת מאזרחים שומרי חוק להשיג רישיון". מנגד, נציגי המדינה טענו כי שני התובעים קיבלו היתר לשאת נשק לצורך אימוני ירי וציד במקומות לא מיושבים, וקוך אף החזיק באישור לשאת כלי נשק בדרך לעבודתו ובחזרה.

עוד באותו נושא

אירוע ירי קשה בקליפורניה: לפחות 6 הרוגים, 9 פצועים

פסיקת בית המשפט התקבלה ברוב של 6-3 לטובת ביטול החוק, כשכל השופטים השמרנים קבעו כי החוק של מדינת ניו יורק מנוגד לחוקה האמריקנית. בפסיקה טנען כי החוק "לא מאפשר לאזרחים שומרי חוק ליישם את התיקון השני ולשאת כלי נשק מחוץ לביתם לצורך הגנה עצמית".

מנגד, שלושת השופטים הליברלים התנגדו לביטול החוק, כשהשופט סטיבן ברייר הזכיר את שורת אירועי הירי שנרשמו בזמן האחרון בארה"ב – בראשם הטבח הגזעני בעיר באפלו שבניו יורק, בה 10 שחורים נורו למוות. "השאלה שלפנינו עוסקת בהיקף שבו התיקון השני מונע מנציגים שנבחרו באופן דמוקרטי לטפל בבעיה הרצינית של אלימות כלי נשק", כתב ברייר בדעת המיעוט. "למרות זאת, בית המשפט העדיף לענות על השאלה הזו בלי לדון באופי של הבעיה או בחומרה שלה".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הגיב בזעם להחלטת בית המשפט, וקרא להמשיך ולפעול להגבלת אחזקת כלי הנשק במדינה. "פסיקת בית המשפט העליון מאכזבת מאד, מכיוון שהיא סותרת גם את ההגיון הבססי וגם את החוקה – וזה דבר שצריך להדאיג את כולנו" אמר. "בצל המתקפות המזעזעות שמתרחשות על בסיס יומי, אנחנו צריכים לעשות יותר – ולא פחות – כדי להגן על אחינו האמריקנים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
נצחון לחופש!!!!
דורון שטאובר | 23-06-2022 19:48
נצחון לחופש!!!! “A well regulated Militia, being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear Arms, shall not be infringed.”