צפו: קצר על הפרשה | זה המצב שלנו על פי התורה
בפרשה התורה מציגה לנו ברכות וקללות בהתאם למצבנו, השראת שכינה מול גלות. אם ננתח את הברכות והקללות, באיזה מצב אנו כיום? הרב יששכר היימן בסרטון קצרצר לפרשת השבוע. צפו:
פרשת בחוקותי: פרשת השבוע מציבה שתי אופציות זו מול זו: ברכה וקללה, ובשפת חז"ל השראת שכינה מול גלות השכינה. מה קורה היום? יש השראת שכינה בימינו?
צפו:
במדינת ישראל נולדים כל שנה יותר מ-190,000 תינוקות יהודים, זה ממש מה שהתורה מברכת: "ופניתי אליכם, והפרתי אתכם, והרבתי אתכם".
בכל פינה במדינת ישראל יש בתי קפה, מאפיות, מעדניות. זה בדיוק מה שכתוב "ואכלתם לחמכם לשובע", כי כשיש גלות שכינה נאמר "בשברי לכם מטה לחם, ואפו עשר נשים לחמכם בתנור אחד, והשיבו לחמכם במשקל, ואכלתם ולא תשבעו".
התורה מציבה שתי אפשרויות זו מול זו, בברכה נאמר: "ונתנה הארץ יבולה, ועץ השדה יתן פריו", ובקללה נאמר: "ולא תתן ארצכם את יבולה, ועץ הארץ לא יתן את פריו", ובמדינת ישראל יש יותר משני מיליון דונם של חקלאות משגשגת.
כולנו תקועים בפקקים אינסופיים בדרך לעבודה. שמעתי פעם על יהודי ניצול שואה ששמח בפקקים כי זה אומר שיש הרבה יהודים בארץ, ויהודים האלה גם יש כסף לקנות הרבה מכוניות. אומרת התורה בקללה "ונשמו דרככם", כשהדרכים שממה ואין מכוניות ופקקים זוהי קללה.
המצב הבטחוני גרוע ביותר? נראה איך התורה מציגה את המצב הבטחוני: "והבאתי מורך בלבבם בארצות אויביהם, ורדף אותם קול עלה נידף, ונסו מנוסת חרב ונפלו ואין רודף, וכשלו איש באחיו כמפני חרב, ורודף אין…", ובמקום אחר "ונתתי פני בכם ונגפתם לפני אויבכם, ורדו בכם שונאכם, ונסתם ואין רודף אתכם", זו אפשרות אחת, והשניה אומרת "וישבתם לבטח בארצכם, ונתתי שלום בארץ", למה אנחנו יותר קרובים?
אמנם עדיין לא הגענו לשלום המיוחל, עדיין לא הגענו לחזון אחרית הימים, אבל אפשר להגיד שאנחנו נמצאים במצב הנוראי של אבות אבותינו, שלא רק קראו את הפסוקים הקשים הללו, אלא גם חוו אותם על בשרם באנטישמיות נוראית.
אנחנו נמצאים בעידן של השראת שכינה עצומה וגדולה, כל שנותר לנו זה רק לחזק את הדברים, ולהודות לבורא עולם על כל השפע שהוא מעביר לנו.
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו