צפו: קצר על הפרשה | זה המצב שלנו על פי התורה - סרוגים

צפו: קצר על הפרשה | זה המצב שלנו על פי התורה

בפרשה התורה מציגה לנו ברכות וקללות בהתאם למצבנו, השראת שכינה מול גלות. אם ננתח את הברכות והקללות, באיזה מצב אנו כיום? הרב יששכר היימן בסרטון קצרצר לפרשת השבוע. צפו:

צפו: קצר על הפרשה | זה המצב שלנו על פי התורה
  ראש הממשלה, נשיא המדינה והרמטכ"ל בבבית הנשיא ביום העצמאות (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

פרשת בחוקותי: פרשת השבוע מציבה שתי אופציות זו מול זו: ברכה וקללה, ובשפת חז"ל השראת שכינה מול גלות השכינה. מה קורה היום? יש השראת שכינה בימינו?

צפו:

במדינת ישראל נולדים כל שנה יותר מ-190,000 תינוקות יהודים, זה ממש מה שהתורה מברכת: "ופניתי אליכם, והפרתי אתכם, והרבתי אתכם".

בכל פינה במדינת ישראל יש בתי קפה, מאפיות, מעדניות. זה בדיוק מה שכתוב "ואכלתם לחמכם לשובע", כי כשיש גלות שכינה נאמר "בשברי לכם מטה לחם, ואפו עשר נשים לחמכם בתנור אחד, והשיבו לחמכם במשקל, ואכלתם ולא תשבעו".

עוד באותו נושא

הרב אליהו מסביר: למה רקדתי עם מתן כהנא


93

התורה מציבה שתי אפשרויות זו מול זו, בברכה נאמר: "ונתנה הארץ יבולה, ועץ השדה יתן פריו", ובקללה נאמר: "ולא תתן ארצכם את יבולה, ועץ הארץ לא יתן את פריו", ובמדינת ישראל יש יותר משני מיליון דונם של חקלאות משגשגת.

כולנו תקועים בפקקים אינסופיים בדרך לעבודה. שמעתי פעם על יהודי ניצול שואה ששמח בפקקים כי זה אומר שיש הרבה יהודים בארץ, ויהודים האלה גם יש כסף לקנות הרבה מכוניות. אומרת התורה בקללה "ונשמו דרככם", כשהדרכים שממה ואין מכוניות ופקקים זוהי קללה.

המצב הבטחוני גרוע ביותר? נראה איך התורה מציגה את המצב הבטחוני: "והבאתי מורך בלבבם בארצות אויביהם, ורדף אותם קול עלה נידף, ונסו מנוסת חרב ונפלו ואין רודף, וכשלו איש באחיו כמפני חרב, ורודף אין…", ובמקום אחר "ונתתי פני בכם ונגפתם לפני אויבכם, ורדו בכם שונאכם, ונסתם ואין רודף אתכם", זו אפשרות אחת, והשניה אומרת "וישבתם לבטח בארצכם, ונתתי שלום בארץ", למה אנחנו יותר קרובים?

אמנם עדיין לא הגענו לשלום המיוחל, עדיין לא הגענו לחזון אחרית הימים, אבל אפשר להגיד שאנחנו נמצאים במצב הנוראי של אבות אבותינו, שלא רק קראו את הפסוקים הקשים הללו, אלא גם חוו אותם על בשרם באנטישמיות נוראית.

אנחנו נמצאים בעידן של השראת שכינה עצומה וגדולה, כל שנותר לנו זה רק לחזק את הדברים, ולהודות לבורא עולם על כל השפע שהוא מעביר לנו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
ממש משנה נוצרית...
איזה יופי | 20-05-2022 16:40
ממש משנה נוצרית סדורה, מגישים את הלחי השנייה
2
יפה עשית שרק...
עדו | 20-05-2022 16:45
יפה עשית שרק טוב אמרת . אבל המצב הביטחוני הוא אקטואלי מאוד מאוד לפרשה. זה שהיה יותר גרוע זה נכון אבל הפסוקים הם אחד לאחד המצב היום. שבת שלום
3
תורה מרדימה הבאת....
אורן | 20-05-2022 17:02
תורה מרדימה הבאת. יש על מה לשמוח ואולם יש הרבה על מה לעבוד ולתן
4
אנטומיה של מגיב...
שוליית הנפח | 20-05-2022 17:07
מגיב אחד חי בשחור לבן רגליו לא על הקרקע לדידו הוא בגלות אפסיים מרחף בארץ שאינה מרשה לו לנחות ולעכל את המציאות . אנו בארץ ישראל וארץ ישראל מאירה פניה אנו בתהליך גאולה הדרגתי ואתם שקידשתם את הגלות לפני כמאה שנה וסרבתם אז כמו היום לקבל מהציונים החילוניים את המסר של קול הזמיר וקול התור אתם שהתעקשותכם לא לשמוע את קולה של ארץ ישראל לשוב ומהר בטרם יעלה הצןרר להשמיד . אתם גם כיום מכחישים בגאולה יש לכם קלישאות שחוקות : נוצרים קראים רפרמים תרשה לי לומר נבואה לא אתה ולא רבותיך תזכו לגאולה השלמה בארץ ישראל ארץ ישראל תקיא אותכם בטרם תבוא עלינו הדאולה השלמה
5
}}} בישראל 250000רבנים...
יהודי חרד. | 20-05-2022 19:49
}}} בישראל 250000רבנים בחורי ישיבה תלמידי כולל גבאים ועסקנים=כולם חיים על חשבון החילוניים והערבים שעובדים מייצרים ומוסיפים ערך למדינת היהודים. ==בירבורים והתאמות לתורה מתאימים לעובדי אלילים== מי צריך את כל הטפילות הזאת?
6
לא להאמין, כול...
משה רבנו | 21-05-2022 5:06
לא להאמין, כול חובשי הכיפות הסרוגות ואותם לובשים שחורים, אותם עובדי אלילים וכוזרים, מה לכם ולעם ישראל, עוכרי ישררל, מתחזים שהתגיירו, ודעו זאת לא משנה מה אתה חושב שאתה יודע, ומרגיש ולא משנה כמה תנזה תסלך, אמת יש רק 1, אין גיור וזה המצאה, יש עם ישראל, לא רבי עקביא ולא בטיח, עם ישראל חי, אחוז קטן נמצאים כאן, ועוד הרבה בעולם לא סובל אותכם וכמותכם מתחזים.
7
תורה יש 1 אין...
משה רבן | 21-05-2022 5:07
תורה יש 1 אין מתגיירים ואין מגויירים, לפיכך, אין דבר כזה יהודי, ואין כזה כיפה סרוגה אוו שחורה.
8
הלו !, זה...
אחיתופל | 21-05-2022 8:40
הלו !, זה רב זה ?, זה רברבן.
9
ישתבח הבורא ????...
אין טוב מתורתנו ???? | 21-05-2022 12:28
ישתבח הבורא ????