העונה השניה של טהרן: אנחנו בדרך לפרס אמי נוסף - סרוגים

העונה השניה של טהרן: אנחנו בדרך לפרס אמי נוסף

אי אפשר לפספס את זה שהעונה החדשה של טהרן הופקה בשיתוף אפל TV, וטוב שכך. מדובר בסדרה מלאת אקשן ורגש, שלא נופתע אם היא תביא לנו פרס אמי שני

העונה השניה של טהרן: אנחנו בדרך לפרס אמי נוסף
  (צילום: באדיבות Apple TV+ ו- כאן 11)

אחרי שחיכינו חודשים ארוכים, ועברנו דחייה עצובה, במוצאי שבת החלה בכאן 11 העונה החדשה של טהרן. העונה השניה מתחילה ממש מהנקודה בה נגמרה העונה הקודמת, עם עלילה מעניינת, כישורי משחק מרשימים הרבה יותר, ובעיקר תקציב הפקה מכובד יותר.

השדרוג

העונה הראשונה של טהרן הייתה הצלחה מרשימה שהפכה את ניב סולטן לשחקנית בינלאומית ואת הסדרה לחוליה נוספת בשרשרת של סדרות ישראליות שעושות חיל בעולם ומביאות כבוד לתעשייה הישראלית. טהרן, אשר נמכרה לענקית הסטרימינג אפל טי וי נלקחה תחת חסותה בעונה השנייה והדבר ניכר בעיקר בתקציב הנדיב שלה ובתמה המרכזית שמצליחה לבדל בינה לבין העונה הקודמת.

העונה החדשה (צילום: באדיבות Apple TV+ ו- כאן 11)

בעונה הקודמת המיקוד היה יותר על המשחק, העומק והמורכבויות של הדמויות השונות, ובעונה הנוכחית האקשן מגיע ללא הפסקה. זה מצליח לייצר ציפייה לעוד פרק בקרב הצופה לאחר שהמתח והאדנלין עולים על גדותיהם מהרגע הראשון.

בסוף אירועי העונה הקודמת נחשפה את זהותה האמיתית של המפעילה של תמר, שהתגלתה כסוכנת כפולה שגרמה לסיכול תכנית התקיפה של הכור הגרעיני האיראני. כחלק מהכישלון אחד ממטוסי חיל האוויר הופל בשטח המדינה העויינת, מה שהוביל ללקיחתו בשבי של אחד הטייסים. העניין מאלץ את תמר המיוסרת לזנוח את תוכניתה המקורית, שהייתה לנוס לקנדה עם מושא אהבתה, חברה האיראני מילאד (שרבין אלנאבי), ולאלץ את תמר לפעול מחדש לאור ההתפתחויות האחרונות והדרמטיות.

תקציר העלילה

הפרק הראשון בעונה החדשה ממשיך מאותה נקודה בה נגמרה העונה הקודמת, ומעמיד את תמר בנקודת בחירה קריטית. היא מבינה כי עליה לפעול ולהביא לשחרורו של הטייס השבוי, ובשאיפה גם את משפחתה שנכלאה באיראן. כל אלה מחברים אותה (הודות למפעיליה) למפקד משמרות המהפכה החדש, דמות שהיא הלכה למעשה גבר בגיל העמידה שיש לו בן צעיר ונהנתן, שכצפוי מהר מאוד ישמש כאמצעי במטרה של תמר לכיבוש היעד הרצוי.

המפקד החדש של משמרות המהפכה (צילום: באדיבות Apple TV+ ו- כאן 11)

נקודת ההפתעה המעניינת מגיעה בהופעתה של המפעילה החדשה של תמר: השחקנית מועמדת האוסקר,  גלן קלוז. נוכחותה של קלוז בסדרה שמקורה בישראל היא הישג חסר תקדים ושדרוג רציני. נזכיר כי קלוז הייתה מועמדת 3 פעמים לאוסקר והיא אגדה הוליוודית לכל דבר. כאן היא מגלמת פסיכולוגית בריטית ששוהה באיראן מסיבות לאומית, ומפעילה את תמר.

בצד השני של המתרס, הישראלי, נמצאת ראש המוסד יוליה (שרה פון שוורצה) שמתגלה כטיפוס קצר וממוקד. קו העלילה הזה מכיל בתוכו סצנות מתח, אדרנלין ואקשן ללא הפסקה, שהן תולדה של האכסניה החדשה של הסדרה. אפל טי וי תקעו יד עמוק והכניסו ידיהם (וכיסיהם) העמוקים לתוך הסדרה והדבר מתבטא בסצנות עתירות אקשן ותקציב, שממחישות את הפער בין העונה הראשונה לשנייה.

גלן קלוז (צילום: באדיבות Apple TV+ ו- כאן 11)

בעוד שהעונה הקודמת הייתה יותר נוגה, רגשית, מורכבת ובעלת רבדים, העונה השנייה מבקשת לספק אקשן נטו ומתח ללא הפסקה. יש בה משהו שמזכיר קצת את נמלטים ואת הומלנד ואני מהמר שהעונה הזו תגיע לטקס האמי ההוליוודי.

טהרן 2 מביאה כבוד ליצירה הישראלית וכניסתה של אפל טי וי לתמונה ושחקנית הוליוודית רלוונטית הופכות אותה לסחורה הכי חמה כרגע על המסך. מי שאהב את העונה הראשונה, יקבל כאן את מבוקשו וייהנה מסדרת מתח משובחת, עתירת אדרנלין שלא תרפה מכם נשימה מהרגע הראשון ושמכניסה רשמית את סולטן לתוך תעשיית הסרטים ההוליוודית ומציגה את המורכבות של ישראל ויחסה עם מדינות האויב באופן מקורי, מותח ומעניין.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
גלן קלוז המדהימה...
תיקון טעות | 09-05-2022 21:19
גלן קלוז המדהימה היתה מועמדת 8 פעמים לאוסקר שחקנית מהגדולות של הוליווד ברמת מריל סטריפ הענקית
2
איזה סידרה מעולה...
בלה | 27-05-2022 7:11
איזה סידרה מעולה איזה שחקנים אני לא מפספסת דקה