המפכ"ל: "לא נאפשר פגיעה בשיטות העבודה שלנו" - סרוגים

המפכ"ל: "לא נאפשר פגיעה בשיטות העבודה שלנו"

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הגיב לסערת NSO וגיבה את השוטרים אל מול הטענות לשימוש בתכנות ריגול נגד אזרחים: "השימוש שלנו בכלים טכנולוגיים על פי דין יימשך, ומטרתנו היא אף להמשיך לפתח ולשדרג את הכלים הללו"

המפכ"ל: "לא נאפשר פגיעה בשיטות העבודה שלנו"
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי שלח הבוקר (שישי) אגרת לשוטרים והקצינים, בה התייחס לסערה סביב הדיווחים על השימוש לכאורה של המשטרה בתכנת ריגול של חברת NSO כדי לעקוב אחרי אזרחים ישראלים. בדבריו גיבה את אגף החקירות וחוקרי הסייבר של המשטרה, והבהיר כי "השימוש שלנו בכלים טכנולוגיים על פי דין יימשך".

"בימים האחרונים משטרת ישראל ואחד המערכים החשובים ביותר שלה נמצאים תחת התקפה, ונראה שיש מי שמבקש לפגוע ביכולותיה להיאבק בפשיעה החמורה" כתב שבתאי. "בפתח דבריי אני רוצה להרגיע אתכם ולומר שהשימוש שלנו בכלים טכנולוגיים על פי דין יימשך, ומטרתנו היא אף להמשיך לפתח ולשדרג את הכלים הללו. משטרה שמבקשת להיות רלוונטית במאבקה בפשיעה חייבת לנהוג כך".

"אמש הופץ מכתבו של היועץ המשפטי לממשלה, אשר קבע את שאנו טוענים לאורך כל הדרך – האגף לחקירות ומודיעין של משטרת ישראל פעל בסמכות ובכפוף לאישורים המשפטיים הנדרשים" הבהיר. "מאז הפרסום הראשון בכלכליסט ביקשתי לקיים במשטרה בדיקות קפדניות באשר לטענות שעלו מצד הכתב, ועד כה לא נמצאה על ידינו שום הוכחה לכך שהדברים כפי שפורסמו אכן קרו. במקביל נדרשנו על ידי היועץ המשפטי לממשלה להעביר חומרים והבהרות שנבחנו על ידו ועל ידי צוותו במשך מספר ימים, היועמ"ש שבחן את הדברים ציין במכתבו שלא נמצא כל בסיס לטענות בפרסומים, וכי המשטרה פעלה על פי דין".

עוד באותו נושא

היועמ"ש יקים צוות לבדיקת הטענות על השימוש ב-NSO


8

"כבר בתחילת התהליך ובשיחות שקיימתי עם היועץ המשפטי לממשלה, הדגשתי שמשטרת ישראל תשתף פעולה עם כל בדיקה ונענה על כל שאלה מתוך אמונה אמיתית שאנו פועלים באופן החוקי והמקצועי ביותר. זו דרכה של המשטרה וזו דרכה של המשרתים בה למען הציבור בישראל. אין ולא היה תרחיש שבו באופן ממוסד ושיטתי פגעה משטרת ישראל בפרטיותם של אזרחים ומפגינים תמימים. אין ולא היה תרחיש בו המשטרה הפרה את חוזה ההגנה הבלתי כתוב בינה לבין אזרחי המדינה".

שבתאי המשיך ופנה לשוטרים: "אתם יודעים טוב מכולם, שאת הכלים הטכנולוגיים שברשותנו אנו מפנים אל מול עבריינים או כאלה המבקשים לבצע עבירות מסוכנות. אנו שומרים על היכולות הללו מכל משמר, ומפקחים על השימוש בהן בצורה הקפדנית ביותר. עוד עולה ממכתבו של היועמ"ש, כי המשטרה מעסיקה בתחום מומחים ויועצים בהתאם למקובל, ולא כפי שנטען בחלק מהפרסומים. בנוסף קבע היועמ"ש שהשימוש באמצעים הללו מתבצעים על פי דין, ותוך שקיפות מלאה מול בתי המשפט ומנגנוני הבקרה על כל התהליך".

עוד באותו נושא

המפכ"ל מכחיש: 'הכל נעשה עם האישורים הנדרשים'

"לצד הדברים הללו, ומתוך המחויבות שלנו כלפי הציבור, ביקשתי מהיועץ המשפטי לממשלה להקים צוות בדיקה חיצוני שיבחן את הנושא בכללותו ובמידה ויעלו הערות או יימצאו מקרים נקודתיים שבהם הופעלו היכולות הללו שלא באופן המותר על פי חוק – הדברים יטופלו מיד בחומרה הנדרשת".

בהמשך האגרת המפכ"ל הבהיר כי "לא נאפשר שום מצב של חריגה מהנורמות ומהערכים שמובילים את משטרת ישראל מאז היווסדה, אך גם לא נאפשר מצב של פגיעה בשיטות העבודה ובהרתעה שלנו אל מול העבריינים. בימים האחרונים אנו מנהלים מערכה תקשורתית עם טובי הקצינים שלנו, שמופיעים בתוכניות ובאולפנים במטרה להבהיר לציבור שמשטרת ישראל היא גוף שאמון על אכיפת החוק ושמירתו, ושאין כל בסיס לטענות בדבר משטרה אשר מרגלת אחר אזרחיה".

"לסיום, אני מבקש לחזק אתכם השוטרים, הלוחמים, המפקדים והמתנדבים, בפעילותכם העייקשת מול הפשיעה והטרור בארצנו. אתם שמייצגים את ערכי הנחישות, היושר, האחריות והשמירה על כבוד האדם יהיו בטוחים שמשטרת ישראל תמשיך להתפתח ולהתעצם ביכולותיה למען חיזוק ביטחון הפנים ושמירה על אזרחי המדינה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
זה פשע הגדול...
פנחס | 21-01-2022 12:49
זה פשע הגדול ביותר של הקואליציה .שאחת כזאת בלי זיקה מנהלת אוי לאותה בושה.
2
הפכת את המשטרה...
אסף | 21-01-2022 20:46
הפכת את המשטרה לצחוק אצל ארגוני הפשע והערבים אתה איש טיפש בלי טיפת כבוד עצמי תתבייש לך
3
נכון למה שתצאו...
יונה | 22-01-2022 20:31
נכון למה שתצאו מהתחנות הממוזגות החוצה ? שהעם יסתגר בבתים , ויגן על עצמו מפני המחבלים הערבים .לכך מתכוון המפכל כאשר הוא אומר לא נאפשר פגיעה בשיטות העבודה שלנו .השיטה היא לתת למחבלים הערבים להתפרע חופשי.