סערה בפינלנד: רה"מ יצאה לבלות במקום להיות בבידוד - סרוגים

סערה בפינלנד: רה"מ יצאה לבלות במקום להיות בבידוד

ראש ממשלת פינלנד סאנה מארין עוררה סערה אחרי שיצאה לבלות במועדון בסוף השבוע - שעות אחרי שהומלץ לה להיות בבידוד מכיוון ששר החוץ חלה בקורונה. בסופו של דבר מארין התנצלה: "הייתי צריכה להפעיל שיקול דעת"

סערה בפינלנד: רה"מ יצאה לבלות במקום להיות בבידוד
  ראש ממשלת פינלנד סאנה מארין (צילום: ניקולס אקונומו\שאטרסטוק)

סערה ציבורית בפינלנד: כלי התקשורת במדינה דיווחו היום (רביעי) כי ראש הממשלה סאנה מארין יצאה לבילוי במועדון לילה בסוף השבוע האחרון – זאת למרות שהיא הייתה אמורה להיות בבידוד מניעתי, אחרי ששר בממשלתה נמצא חיובי לקורונה. בעקבות הפרסומים, מארין התנצלה בפומבי על התנהלותה.

האירוע המדובר התרחש ביום שבת האחרון, כאשר מארין בת ה-36 יצאה עם מספר חברים לבלות במועדון לילה בהלסינקי. לפי הדיווחים, שעות ספורות לפני כן ראש הממשלה קיבלה עדכון מהעוזרים שלה על כך ששר החוץ הפיני, פקה האוויסטו, אובחן כחולה קורונה. למרות זאת, היא החליטה לצאת למועדון הסגור ושהתה במקום עד ארבע לפנות בוקר.

חלה בקורונה. שר החוץ של פינלנד, פקה האוויסטו (צילום: גינץ איווסקאנס\שאטרסטוק)

יש לציין כי מארין לא הפרה את תקנות הקורונה הנהוגות בפינלנד, מכיוון שאזרחים שמחוסנים אינם מחויבים בבידוד גם אם הם נחשפו לאדם שנדבק בקורונה. למרות זאת, רבים תקפו את התנהלותה של ראש הממשלה אחרי שמספר אתרי רכילות פרסמו צילומים של ראש הממשלה מבלה במועדון – כשרבים מחברי האופוזיציה האשימו אותה בשיפוט לקוי והתנהלות בלתי אחראית.

עוד באותו נושא

בנט: "מקבל את הביקורת. היה רצון להקל על הילדים"


40

מארין ניסתה להכחיש את הדברים תחילה, וטענה כי היא קיבלה את ההודעה על כך ששר החוץ חלה בקורונה רק ביום ראשון בבוקר. בסופו של דבר, מארין התנצלה על התנהלותה ואמרה כי טעתה כשיצאה למועדון. "התבשרתי בשבת על כך שהאוויסטו חלה בקורונה, והעוזרים מיד אמרו לי שאין צורך בבידוד" הסבירה בפייסבוק. "רק יום לאחר מכן ראיתי הודעה שנשלחה לטלפון העבודה שלי, שהשארתי בבית. המליצו לי להיבדק ולהימנע מחשיפה לאנשים עד לקבלת התוצאה – אז מיד עשיתי זאת, וקיבלתי תוצאה שלילית".

"למרות זאת, הייתי צריכה להפעיל שיקול דעת טוב יותר ולבדוק את ההנחיות שקיבלתי" הודתה ראש הממשלה בסופו של דבר. "אני מאד מצטערת שלא הבנתי שאני צריכה לעשות את זה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
נשים דעתן קלה...
רשבי | 08-12-2021 19:25
נשים דעתן קלה