נוהל חצוף: חדלו מחקירת חיילים ולוחמים - סרוגים

נוהל חצוף: חדלו מחקירת חיילים ולוחמים

מהו הנוהל הנפסד הזה על פיו חיילים המבצעים את המצופה מהם מועברים על אתר למעמד חשודים ולעתים אף לספסל הנאשמים? להתנהלות הזו יש גם מחיר כבד שכן חיילים רבים חוששים להפעיל נשק

נוהל חצוף: חדלו מחקירת חיילים ולוחמים
  ארכיון, לוחמי מג"ב בשער שכם (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

חקירת כל חייל לאחר שזה מבצע את תפקידו ומפעיל נשק נגד מחבל ערבי הקם עליו, או על יהודי שבקרבתו, על מנת לרוצחו נפש, היה חלק משגרה שכולה טירוף מערכות.

לצערנו כי רב, שוב ושוב אנו עדים להתנכלות לחיילים העומדים על משמרתם. בל יטעה איש, להתנהלות הזו יש מחיר כבד שכן רבים מאד החיילים החוששים להפעיל נשק ואלה יימצאו מסתכנים בנפשם לנוכח רוצח ערבי צמא דם המתקיף אותם.

עוד באותו נושא

הרב אליהו: מגיע לראש הממשלה ישר כוח גדול


40

הדוגמאות לשיתוק האוחז בחיילינו מעת לעת הן רבות מספור. חיילים עומדים חסרי ישע מול המון ערבי הזורק עליהם אבנים וסלעים, בקבוקי תבערה ושאר כלי משחית.

החיילים מזויינים מכף רגל ועד ראש, לירות אינם יורים. זכור לכול המקרה של חייל מסיירת גולני שבעת עמדו על המשמר ליד קדומים, רוצח ערבי הצית מול עיניו ובמרחק מטרים ספורים ממנו בקבוק תבערה – והחייל אינו פותח בירי ומחסל אותו.

במקרה אחר ובעת שחייל ביחידה מובחרת ניווט בדד בלילה, תקפו את החייל ערבים וחטפו את נשקו. החייל שהבחין כבר מרחוק בערבים המתקרבים אליו לא ירה, ניהל עימם קרב מגע, זרק "ברוב תושייתו" את המחסנית שבנשקו לשיחים והערבים שגברו עליו חטפו את נשקו ונמלטו.

כאמור, הדוגמאות רבות מספור ואחת יותר קשה מחברתה.

צפינו כולנו בסרטון בו נראה רוצח ערבי מתנפל בתאוות רצח על איש חרדי, דוקרו שוב ושוב בכל חלקי גופו ומנסה לרצוח אותו. למקום הגיעו די מהר חייל וחיילת ממשמר הגבול. הרוצח בכוח נורה ונפל ארצה. משהראה סימני חיים כשהוא עדיין אוחז בסכין ירה הכוח ירייה נוספת  שחיסלה את הערבי והסירה את הסכנה.

במהירות שיא נכנסה מח"ש לתמונה והחייל והחיילת נחקרו תחת אזהרה!!, זה לאחר שנשקם נלקח מהם. על מה ולמה נלקח הנשק? מדוע נחקרו בכלל? מהו הנוהל הנפסד הזה על פיו חיילים המבצעים את המצופה מהם מועברים על אתר למעמד חשודים ולעתים אף לספסל הנאשמים?

מצד אחד קוראים להם גיבורים ומצד שני חוקרים אותם

עוד אני כותב שורות אלה ואני רואה ראיון עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. לדברי שבתאי החקירה במח"ש היא "נוהל רגיל" באירועים מעין אלו. הוסיף וליהג המפכ"ל שהשוטר והשוטרת שחיסלו את המחבל הם גיבורים! לא סתם אני אומר שהמפכ"ל מלהג – האם כך ייעשה ל"גיבורים"? האם דין גיבורים שנשקם יילקח להם? האם חוקרים גיבורים באזהרה?! הפתרונים לקובי……

הרי ידוע שאנו במצב מלחמה, מפורסם הדבר שהטרור הערבי משלח בנו פעם אחר פעם מחבלים הששים אלי רצח יהודי באשר הוא יהודי. פיגועי דריסה, דקירות סכין, יידוי אבנים ובקבוקי תבערה לעבר אזרחים תמימים, ירי מנשק חי לעבר רכבים על אם הדרך ושאר מזימות שטניות של הרוצחים הערבים, מזימות שמטרתן לקפח חיי יהודים בכל מקום בארצנו – כל אלה מנת חלקנו.

מיהו אם כן בן הבלייעל החצוף ההופך את היוצרות ומעמיד ב"נוהל רגיל" את כוחותינו בעמדת חשודים הנחקרים תחחת אזהרה?!  טירוף כבר אמרנו?

כמו בהרבה תחומים בחיינו גם כאן מדובר ברעה חולה שמקורה במערכת המשפט. כאשר שופטים עליונים מייצרים החלטות "נאורות" ומתייחסים באופן סלחני לאויב הערבי תוך גילוי יחס תוקפני ולעתים עוין למיטב בנינו הלוחמים – מיישרות הערכאות הכפופות להם קו. כך הפרקליטות, כך גם הפרקליט הצבאי הראשי, כך גם המחלקה לחקירת שוטרים, כך גם מצ"ח. כל אלה כאחד עסוקים בריקוד מושחת של "טוהר", "ניקיון כפיים",  "זכויות אדם" והשמירה עליהם.

כל זה הם עושים תוך התעלמות מהאמת הפשוטה של חיינו. אין בכל אלה את הלב והשכל להבחין בין אח יהודי לבין אויב ערבי. אין בהם את התבונה להבין את חשיבות שימור כוח ההרתעה של חיילינו. אין להם את המחויבות המוסרית לתת גיבוי מוחלט לחיילינו הם בנינו. אין בהם את הגינות לעשות משפט צדק ולשקול שיקולים של צדק.

הגורמים הנ"ל מחלישים באופן עקבי את חיילינו, פוגעים בתחושת הצדק האמורה לפעם בהם, מחלישים מאד את המוטיבציה,  מכרסמים בביטחון העצמי שלהם ופוגמים במה שאמור להיות מובן מאליו – שכל חייל יזכה לגיבוי מלא ממפקדיו הישירים, ממפקדיו הבכירים, מראש המטה הכללי ומהפוליטיקאים העומדים בראש המערכת כולה.

בעשותם כן הם גורמים עוול נורא לחיילינו/בנינו ומסכנים ממש את חייהם ואף את כולנו.

 

בעז שפירא, יליד תשי"ח, נשוי ואב לחמישה. תושב קרית ארבע היא חברון

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
מי שזרע רוח אצל אזריה... יקצור סופה
דוד | 05-12-2021 20:22
חנוכה מסמל את הרוח היהודית, רוח של אמונה וגבורה. לצערנו הרוח הזו מאוד חסרה היום בעם ישראל, גם במחנה הימין וגם במחנה הדתי והחרדי. הרוח שנושבת היום בעם היא רוח של אפסות, רוח אנטישמית של שלילת הזכות הבסיסית של יהודי להלחם באוייביו הבאים להשמידו. זהו מתן לגיטימציה למעשי ההרג ביהודים וכולם (גם הגויים) קולטים את זה ובכך עמלק רק מתחזק. השם יעזור לנו
2
בעז שפירא העם...
קובי | 06-12-2021 4:31
בעז שפירא העם איתך אתה פשוט צודק
לצערי אני נוכח שהעם אדיש
בעז | 06-12-2021 10:32
או שהתרגל, או שתש כוחו. בכל מקרה, הרוע הזה, הטמטום הזה - נמשך ביותר מחזית אחת.
3
עוד ליצן שעושה...
גבי | 06-12-2021 11:27
עוד ליצן שעושה סיבוב על הגב של החיילים. במידה והאירוע לא יחקר החיילים לא יוכלו לצאת מהמדינה כי יכולים להעצר בכל מדינה ולהיחקר שם. ברגע שמחש חוקרת ומנקה מאשמה את החיילים אז אי אפשר לעצור אותם בחו''ל כי הנושא כבר נחקר. אבל לך מה אכפת אם הם יעצרו או יחששו לצאת מהארץ?
אין לך...
גבי | 08-12-2021 10:58
אין לך ריבונות על כל כדור הארץ ואם חייל נעצר מחוץ לגבולות המדינה הוא יכול לעמוד לדין על פשעי מלחמה בכל מדינה *אלא* אם נחקר כבר במדינה שלו. זאת הסיבה שדקה וחצי אחרי סיום צוק איתן ביבי שלח את מנדלבלט לחקור תלונות על פשעי מלחמה כדי שהחיילים שלנו יהיו מוגנים מפני תביעה בינלאומית. במקרה דנן ברור שכל בית משפט מערבי יזכה את החיילים (המלצה חמה לא לטוס למדינה מוסלמית ), אבל יכול להיות מאוד מבאס להעביר חודשים במעצר במדינה זרה עד שמגיעים לפסק הדין. עדיף לגמור את הבירור על כוס קפה בבית
אם זה...
יוספוס | 07-12-2021 20:23
אם זה הפחד, אז אוי ואבוי לנו. איפה הריבונות שלנו? איפה הדיפלומטיה? האמת כששר החוץ הוא אידיוט ידוע, כנראה שצריך להתאזר בסבלנות.
4
מערכת המשפט בישראל רקובה עד היסוד!
מבקר המדינה | 07-12-2021 10:55
כל הצרות של עם ישראל חתומים בחותמת שפני ורשעי בית משפט העליון – בגץ!! מערכת המשפט בישראל רקובה עד היסוד! בעיות בטחוניות / בעיות הדת / בעיות דמוגרפיות / בעיית ההגירה. ועוד ועוד.. הכל נזקף לחובת בתי המשפט ובגץ – שם הכל מוכרע ונחתם. ???? כל החיצים צריכים להיות מופנים בעיקר לבתי משפט ובגץ
100 אחוז....
יוספוס | 07-12-2021 20:20
100 אחוז. הגיע זמן שהימין גם ימשול, לא רק לשבת בראשות הממשלה.
5
לדעתי, אם מחבל יוצא חי בזירת פיגוע, יש לעצור
דורון שטאובר | 07-12-2021 15:32
לדעתי, אם מחבל יוצא חי בזירת פיגוע, יש לעצור את מי שלא ירה בבן מוות.
חחח הצחקתוני
דוד | 07-12-2021 16:50
הוא יקבל את עיטור העוז של התקשורת ובגץ ואפילו ליטוף מהמטכל
6
זה המפכל המטורלל,שבפרעות...
יוספוס | 07-12-2021 20:18
זה המפכל המטורלל,שבפרעות תשפא , אמר בלוד באנו להפריד בין הניצים. ציטוט מדויק, בשידור ישיר אל מול פני האומה. לא בטוח, אבל נדמה לי שזה שודר רק בערוץ 20 שקדם ל14 .