שבת מתוחה בלוד: התפרעויות לצד תומכים רבים

שבת מתוחה בלוד: התפרעויות לצד תומכים רבים

לפי הודעת ארגון קהילוד: "על לוד עברה שבת שקטה יחסית. כוחות הביטחון לשמחתנו הרבה הגבירו באופן משמעותי את פעילותם נגד אירועי האלימות והטרור"

author-image
שבת בלוד: התפרעויות לצד תומכים רבים
  (צילום יוסי אלוני / פלאש 90)

אחרי שבוע של פרעות נגד יהודים, שבת רגועה יותר עברה על לוד, ועם מספר אירועים אלימים.

השבת סבלו תושבי השכונות השונות מהפרעות סדר סביב גן גנדי שכלל ירי זיקוקים וזריקת אבנים. באזור השוק העירוני התקהלו ממוני ערבים ונשמעו יריות. כמו כן אירוע ונדליזם ושריפת פחים בשכונת נווה נוף.

בתוך כך, שר הביטחון גנץ האריך את תוקף ההכרזה על אירוע חירום אזרחי בלוד ב-48 שעות נוספות.

מטעם ארגון הקהילות בלוד נמסר: "על לוד עברה שבת שקטה יחסית. כוחות הביטחון לשמחתנו הרבה הגבירו באופן משמעותי את פעילותם נגד אירועי האלימות והטרור. במסגרת פעילות זו אותרו כמויות של בקבוקי תבערה במסגד הגדול, זורק בקבוק תבערה סמוך למסגד נורה, נפצע ונעצר בידי כוחות מג"ב ובוצעו מעצרים."

"פעילות כוחות הביטחון נעשתה בשיתוף פעולה מלא עם מתנדבי קהילוד שאבטחו מוסדות ודירות ברחבי רמת אשכול וסייעו בתצפיות ובמתן מידע למשטרה במקרים של זיהוי נושאי נשק או אירועים אלימים. אירועי ירי היו גם בדרום העיר באזור מד"א ושכונת שערי העיר בכל המקרים ללא נפגעים.

"מאות מתנדבים שהו השבת בעיר, רבים מהם במשימות אבטחה ואחרים עודדו את תושבי העיר בשירה ובריקודים. אנו שוב מביעים את הוקרתנו למתנדבים, לאהבה הגדולה המורעפת עלינו מעם ישראל ולחברי הקהילות השונות בעיר המאורגנים להגנה ולעזרה הדדית בין השכונות. הפעילות בשעת החירום מרוכזת בידי החמ"ל שבהקמתו הסתייענו בארגון לב אחד, ובהפעלתו מסייעים גורמים רבים אנו מודים לכולם מקרב לב."

"דורשים מהמשטרה לאבטח את כל בתי הכנסת"

"לקראת חג השבועות ימשיכו לשהות בעיר מתנדבים החיוניים למשימות האבטחה השונות. אנו דורשים מהמשטרה לאבטח את כל בתי הכנסת בחג בכל השכונות ולדאוג לכך שכל תושבי רמת אשכול היקרים, האמיצים והאהובים שחלקם נאלצו לעזוב את בתיהם עקב הפרעות יוכלו לשוב לביתם."

"בשכונת לוד הצעירה ונווה זית נפגשו נציגי תושבים עם נציגי האוכלוסייה הערבית והבהירו להם את החומרה בה אנו רואים את מעשי האלימות. התושבים התחייבו לפעול להרגעת המצב, אנו מקווים שהתחייבות זו תמומש לאלתר בכל השכונות."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
אחדות וסולידריות ורק...
מיכל | 15-05-2021 23:34
אחדות וסולידריות ורק כיפות..
2
תושבי לוד אל...
רנדי | 16-05-2021 8:28
תושבי לוד אל תסמכו לרגע על הערבים. שמרו על עצמכם. עם הערבים לא יהיה שלום לעולם.
3
ברחנו מהמדינות המוסלמיות...
מנחם | 16-05-2021 15:36
ברחנו מהמדינות המוסלמיות שבהם עברנו פוגרומים ופה בישראל השמאל והליברלים הביא את הערבים למדינה כדי שימצצו את דמנו עד מוות.
לך תלמד הסטוריה....
עם ישראל חי | 18-05-2021 0:01
לך תלמד הסטוריה.
... הערבים...
. | 17-05-2021 12:45
... הערבים היו פה הרבה לפני שאמא שלך הפליצה אותך ...
4
לנקות את העיר...
שלמה | 17-05-2021 11:38
לנקות את העיר מהחולדות.
5
תרועות ניצחון ותהלוכה...
בנימין | 17-05-2021 11:41
תרועות ניצחון ותהלוכה חגיגית - כך קיבלו תושבים מבאקה אל גרביה את המחבל רושדי אבו מוך שרצח את החייל משה תמם היד. בין החוגגים - בכיר מפלגת רעמ. אשליית הדו קיום עם מוסלמים בישראל כמו גם בכל העולם נפחה את נשמתה האחרונה.
6
דביל אנחנו פה...
שלמה נתן | 17-05-2021 15:28
דביל אנחנו פה כשאבותיך הסתובבו יחפים במדבריות ערב ערב רב נוכל ושקרן