השתחרר הכסף: הבית היהודי סוגרת את החובות - סרוגים

השתחרר הכסף: הבית היהודי סוגרת את החובות

יותר משנתיים אחרי הבחירות המקומיות, משרד מבקר המדינה שיחרר את הכסף של הבית היהודי שתוכל לשלם לספקים. הרב רפי פרץ עוזב את המפלגה בלי החוב מימי בנט

השתחרר הכסף: הבית היהודי סוגרת את החובות
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

יותר משנתיים אחרי הבחירות המקומיות ב-2018, הבית היהודי סוף סוף תוכל לסגור את החובות לספקים השונים, וזאת לאחר שמשרדי הממשלה שיחררו את הכסף שמגיע למפלגה.

בדומה לחוק מימון המפלגות, גם בבחירות המקומיות מקבלת המפלגה מימון ביחס למספר המושבים להם זכתה במועצות העיר השונות. בבית היהודי עבדו מסודר והכינו תקציב מאוזן כדי לממן את הבחירות, אך מיד לאחריהן מבקר המדינה הערים קשיים ומנע העברה של מיליוני שקלים למפלגה.

מדובר בתקציב של 16 מיליון שקלים, שחלקו הועבר ורובו נתקע. בסרוגים עדכנו על 2.2 מיליון שקלים שנתקעו אצל מבקר המדינה, שעות ספורות לפני שאושר להעברה, וזאת בגלל ערעורים על תוצאות הבחירות במספר קלפיות. בנוסף תקציב יום הבחירות שעמד על 700,000 שקלים לעובדי קלפיות, לא הועבר.

עוד באותו נושא

הנציג המוניציפלי תובע את הבית היהודי

מיד לאחר הבחירות המקומיות נכנסה המדינה לסחרור של שלוש מערכות בחירות רצופות, שגם גרמו לעיכובים ולאישור המיוחל לשחרור הכסף. הבית היהודי עצמה עברה טלטלה, כשהיו"ר דאז בנט, פרש שלושה שבועות אחרי הבחירות והשאיר את המפלגה עם קופה ריקה.

היום, כשבוע לפני סיום הקנדציה שלו, הצליח יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ, לעדכן כי הצליחו להתגבר על הבירוקרטיה והכספים יועברו.

עוד באותו נושא

ספקים של הבית היהודי לא קיבלו תשלום: "לא הספקנו"


4

הכסף השתחרר יועבר לחשבונות הבנק

במכתב ששלח הרב רפי פרץ לנציגים המוניציפאליים, הוא כותב בין השאר:

"שמח לבשר, כי לפני כחודש מבקר המדינה סיים את הביקורת תוך מתן המלצה לדו"ח חיובי והיום הגיע התשלום המיועד לחשבון הבנק של המפלגה. כחלק מהטיפול השוטף בניהול המפלגה, הנחיתי את גזבר המפלגה לזרז את תהליך תשלום החובות לספקים במסגרת הבחירות המוניציפאליות ככל שניתן."

"כפי שהתחייבתי, כבר היום שוגרו הוראות תשלום לכלל הספקים ועד יום חמישי הספקים יראו את התשלום בחשבונות הבנק שלהם. אני מודה לכם על הסבלנות ואורך הרוח ומבקש שתמסרו זאת גם לספקים היקרים שחיכו תקופת זמן ארוכה כל כך לכספם."

מי שנאלץ לנהל את המערכה הבירוקרטית מול מבקר המדינה הוא גזבר המפלגה בנצי ארביב והמזכיר אופיר טוויל. הרב פרץ הודה להם "על עבודה מסורה מאין כמוה ואחריות אישית על נושאים אלו ואחרים."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד - ממש קדוש ד'
מאיר | 13-01-2021 18:26
חזק וברוך
2
כל הכבוד לרב...
אילנה דרור | 13-01-2021 19:10
כל הכבוד לרב רפי
3
הרב רפי הוא...
שלמה | 13-01-2021 23:42
הרב רפי הוא לא פוליטיקאי, אבל אדם ישר ובעל מידות עם כבוד. הרב רפי!!! תדע שעשית רק טעות אחת אבל קריטית- בגדת בעוצמה יהודית, הפרת הסכם חתום וברית אחים, שמעת לכל הרבנים מהציונות הדתית שהתירו לך לשקר ולבגוד בחברים. ממש חבל וכואב הלב.